Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ciggaretter är knark

Ciggaretter är knark

Tro mig, jag har rökt sedan mamma körde mig en bil till dagis med stängda rutor.
Jag har levt med ciggaretter i hela mitt liv!
Jag var utan en gång och var så desperat så jag rökte TE!
Fattar ni? Jag rökte TE!
Jag hade också kunnat gå ut och plocka vanligt gräs från gräsmattan och torka det i en ugn och röka det också!
Så STARKT är beroendet!
Det är helt vansinnigt och jag önskar inn...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

qrtan!!

Du kan lägga ut texten.

Det hade räckt med. Jag är lite för tjock om midjan.

Nu vill jag bli smal innan jag dör.

Jag slutade efter tre försök 1991, efter att ha rökt från år 1952 - 20 cig. om dagen. Cig.priset sköt samtidigt i höjden -91. Inte ett enda återfall sedan dess.
Det bästa jag gjort tror jag. -Visst, det blev trivsel-vikt efter detta.
Jag slutade röka 2007 efter att det visade sig att mina lungor inte va som dom skulle med andra ord KOl , att jag gick upp i vikt tyckte jag inte gjorde så mycke just då, det som va viktigast för mig va att kunna andas nåt så när normalt , nu jobbar jag på att gå ner i vikt men jag tar det i lugnt takt för det här me andningen är jobbigt trots 3års rökstopp men jag är hellre lite överviktig och gör nåt åt det än att jag får andnings stopp för det va så det känndes innan jag tog beslutet att sluta röka.

Jag fick oxå nån medicin som kunnde hjälpa till att sluta men den klarade jag inte av jag blev jätte dålig av den Cymbal har jag för mig att den hette eller nåt liknande.
Annons
Jag fick nåt recept på en medicin, men vid närmare kontroll så visade det sig att den medicinen hade en negativ biverkning och det var cancer och det har jag hört att inte är så bra. Nä lägga om matvanorna är bra, väntar med spänning på att bli kallad tillbaka för att kolla kolesterolvärdet igen, det bör ha minskat lite.

Var lugn leiake inte dör du, ont krut förgås inte så lätt brukar de säga men det har jag hört om gott krut också. Om du skulle dö så fick ju forumet läggas ned och med det IS så du vet vilket ansvar du har.....snälla leiake du får inte dööö
Nikotinberoendet är ju inte alls svårt att bli av med men är man nervöst lagd så är ju en cigg då och då lugnande. Och då är min fråga hur man får bort nervositeten? Valium?
Harlekin33 , man kan ju skämta om ett beroende.
men att knapra piller för olika åkommor ,
är som i Martin Ljungs monolog sepofantabletter.
Godmorgon på er alla, jag är väldigt stolt över mig själv, har aldrig haft en cigarett i munnen överhuvudtaget. Min pappa var kedjerökare så jag har väl varit passiv rökare tills jag flyttade hemifrån. Han dog av lungemfysem, det var plågsamt att se honom kämpa efter andningen.
Jag har säkert andra laster bl a älskar jag glass, men måste avhålla mig från det också, kanske p g a vikten osv.
Hej, jag måste tala om att jag hade glömt mitt nicknamn, men hittade att jag hade ett annat och det är rosie, jag är alltså samma person och jag har fortfarande inte rökt någon gång.
Jag får hålla mig till kerstinelisabet i fortsättningen.
rosie !

Du har varit med på Forumet i många år kan jag se.

Man får inte ha olika "nick" på samma Forum.

Men du har ju annonserat detta. Då är det nog OK!
"Harlekin33 , man kan ju skämta om ett beroende.
men att knapra piller för olika åkommor ,
är som i Martin Ljungs monolog sepofantabletter. "

Det är faktiskt inget skämt!

Ciggaretter ÄR lugnande!

PS: Jag letade på nätet om Martin Ljungs seponfantabletter men hittade inte den monologen!

Länk?


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem