Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Designmiss

Designmiss

Hej!

Jag la märke till att det nu finns ett antal reklamlänkar överst på sidan till höger. Placeringen av dessa reklamlänkar (bilder/loggor) är dock inte helt lyckad. Om man minskar webbläsarens horisontella fönsterstorlek (Internet Explorer) så kommer ”CDON”-loggan hamna en rad under de andra trots att det finns plats för loggorna/länkarna att flytta vänster. I och med att ”CDON” hamnar en rad ner blir också menyrubriken ”Sverige guide” (borde det inte skrivas ihop förresten) högre. Ser inte speciellt snyggt ut. Försök fixa så att reklamlänkarna flytta vänster ut (så länge det är möjligt) istället.

/Jocke
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Kan också tillägga att "bordern" på rutorna till höger (länktips, namnsdag etc) är svart i FireFox, istället för grå som i Explorer.
Bra!

Fler tips tas gärna emot!
Enklare tips använd reklam annan fil.
Du kör ASP scriptet
<!--#include virtual="ad.asp"-->
Om du förstår Danne vad jag menar.
blir mera enklare för dig.
kan du göra div utsprångare filen eller ad.asp filen
läger border

Blä blä Gonatt
Annons
På InternetStart just nu:996
nej varför flytta upp den...men ok..kan den inte vara kvar även där nere som tidigare...?? old habit..))
Jag håller med föregående inlägg. Ta bort "På InternetStart just nu" från övre raden. Sidan börjar bli lite grötig och den grejen är ju onödig att ha där. Sedan tycker jag att du skall rensa i namnsdagsrutan. Nu finns det två länkar som öppnar den utökade rutan ("+" och "+ fler"), bestämd dig för en. Eftersom du använder dig av "+" i sökrutan så tycker jag att du även (enbart) skall ha det i namnsdagsrutan. När namnsdagsrutan väl är utökad finns det 3 (!) länkar som förminskar den igen ("+", "+ fler" och "-"). Återigen tycker jag att du skall bestämma dig för en länk. Kör med en genomgående lösning på hela sidan.

/Jocke
Tack för bra tips!
Har uppdaterat sidan efter era tips.

fler idéer/kritik välkomnas...
Mycket bra sida!
Det vore ännu bättre om bara "+" ändrades till "-" istället för att det kommer fram ett nytt minus lite längre ned.

En lösning på border problemet kan ju vara att helt enkelt ta bort bordern eftersom den ändå knappt syns.
Jag håller med dig Tobbe, gör så att "+" ändras till "-" istället för att lägga till ett "-" längre ner. Det gäller både namnsdag och sökrutan.

En lysande sida för övrigt!

/Jocke
Jag ska försöka hitta en lösning som automatiskt ändrar "+" till "-". Någon som har tips om hur man fixar det kodmässigt?

Ang border problemet vore det bra om du kunde förtydliga vad du menar Tobbe, jag vet inte riktigt vad du menar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem