Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Telenor och ComHem Bredband

Telenor och ComHem Bredband

Det är så att vi har 3 st Datorer en med Vista en med Win 7 och en med XP det är så att med ComHem Bredband funkar INTE Windows XP trådlöst den hittar signalen men den vill inte koppla upp sig.men de andra 2 funkar? fast signalen försvinner?

Med Telenor Bredband som vi har haft funkar alla datorer UTAN Problem!

Va är det egentligen som spökar med ComHem?

Blir iriterad på ComHem.



Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

XP Burken det är en Laptop och den har självklart Trådlöst kort inbyggd o det funkade med Telenor Internet men med ComHem internet den hittar men den vill inte kopplas upp fast man knappar in lösenordet sen händer inget mer
Jag kommer kolla upp med ComHem supporten imorgon.Om detta för det ska kuna kopplas upp...
Vad är det för router du har? Jag har Comhems Netgear 3100 och haft ett likvärdigt problem. En stationär o två neetbooks där en (Windows 7 starter) har bråkat mycket, men har löst det med att ändra routerns kanal.
Annons
ComHem Router som vi har fått är Följande Cisco EPC 2425
Det stog på boxen!!!!

Här är länken bild på Boxen http://izolis.com/wp-content/uploads/2009/06/CiscoEPC2425.png
Admir_Z , det kan mycket väl vara som sofus säger att du bör byta kanal och
område, europa
men har du inte fått hjälp av Comhem med det. då är deras suport i bottenläge
aa okey! Ska va som kan göra helt enkelt.Jag hade båda boxarna både Telenor o Comhem kopplade.Men ändå spökar Comhem fast bara den är kopplad....
Men jag ska kolla upp vad jag kan göra här! Men tack för hjälpen!
Jag har bara Comhem kopplad Telenor är helt bort kopplad.
Har du följt anvisningarna i hur du installerar det trådlösa nätverket?

Annars har du länken här:

http://www.comhem.se/blob/view/-/3418/data/157/-/wifi.pdf.pdf

Jag har följt anvisningarna som vi fick av ComHem i den paket med Boxen..Inget annat.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem