Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Telenor och ComHem Bredband

Telenor och ComHem Bredband

Det är så att vi har 3 st Datorer en med Vista en med Win 7 och en med XP det är så att med ComHem Bredband funkar INTE Windows XP trådlöst den hittar signalen men den vill inte koppla upp sig.men de andra 2 funkar? fast signalen försvinner?

Med Telenor Bredband som vi har haft funkar alla datorer UTAN Problem!

Va är det egentligen som spökar med ComHem?

Blir iriterad på ComHem.



Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

O det stog i Boken efter allt som är gjort "Nu ska Trådlösa symbol blinka på boxen" som betyder att den är aktiv
Fy va jag hatar Comhem alltså...Ringde de o sa "Att Laptop med Win XP på hittar signalen av Internet men den vägrar koppla upp sig trådlöst efter att man knappat in koden".....O sen så bröts linjen haha va är det för konstiga människor som jobbar på Supporten...Och med Telenor Bredband funkar Trådlöst utan problem...
sen måste alla datorer tillhöra samma grupp t.ex. workgroup eller home group
Annons
Admir_Z
ett tipps , koppla ifrån krypteringen och se om du kan använda ditt
trådlösa nät då , med alla burkarna.
Klarar de inte det utan kryptering
måste du se äver i vilken sändnings klass de som inte klarar ansluta har
och sänka nivån på routern där.
....och som jag skrev tidigare. Testa med de olika kanalerna. En av mina datorer gick helt plötsligt inte att koppla upp. Jag testade alla kanalerna och helt plötsligt fick den en signal och det funkade.
Jag har testat allt som ni sa gick inget vidare....Jag ringde Supporten,o de skulle kolla om nåt va felet från deras Central till våran BOX i Huset de kunde inte komma åt den.....O så skulle de återställa den från Centralen o då kraschade telefonen...O nu så har det blivit värre,telefonen strular och Internet kraschar på min datorer hela tiden...Under dagen kraschade den minst 15 gånger.....
Det är verkligen nått stor fel hos de alltså:S För jag har följt deras Guide hur man ska koppla o aktivera o sånt!
fungerar det via kabelanslutning till routern
Med kabel funkar den 100 % inga problem alls.Men självklart vill man slippa ha kabel runt i rummet o sånt
Admir_Z
tänk till nu?

funkar det via kabel till routern !
då är problemmet i det trådlösa systemet i routern.
om det inte går att fixa inställningarna i den.

Be ComHem byta routern

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem