Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia vs Konkurenter

Telia vs Konkurenter

Jag har haft problem med Telias tv ip telefon och bredband sen förra året ett tag under hösten 09 så gick det väl ganska bra men nu är det kört mina samtal avslutas det tutar upptaget bredbandet låser sig , jag har inte kopplat in digital boxen då min hyresvärd fixade väldigt bra kanaler som ingår i hyran , men jag pratade med en kompis som berättade att hans bild på tv fryser asså den stoppar och telefonen slutar funger...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Bea . att flytta prylarna några meter,
borde någon som redan var där ha testat?

men tyvär så ser det ut som att du har hamnat mellan två stolar.
det är tyvär dagens nya giv.

men att den siste från relacom inte fortsätter att lösa problemet, är olyksbådande.
för om problemet inte är innom relacoms område, vems är då problemet??
>Göcke< jag vet jag känner mig helt förvirrad och problemet är ju inte löst , jag undrar vart ska jag vända mig nu !?

Jag går och funderar över den ingetsägande lösningen att ta kontakt me mina väner och ävenuellt myndigheter och på peka att dom har fel på sin utrustning ! Hallå eller !!! han bara slog i från att problemet ligger inte hos dom punkt slut ... jag kan inte äns flytta basenheten så jätte långt då sladdarna är kort sen är inte det problemet .. Jag blir jätte sur ... på dom asså
men flytta datorn en bit bort kan du väl??

ta ett kort på hur det ser ut och lägg upp det på bildgalleriet eller sänd det till mej så vi får se hur du har det.

sen undrar jag , fick de fram felet någån gång överhuvudtaget
med din utrustning.
det man i dagligt tal kallar reproducerbart fel.
eller är det så sporadiska fel att man endast kan se det via loggar.
isåfall skall du be relacom att logga all din trafik.
om de inte redan har gjort det.
Annons
>Göcke< min dator är i ett helt annat rum . så grejerna står inte brevid varandra , men i vardagsrumet på hyllan har jag basenheten med telefonen ( en trådlös telefon) adapter och swich , jag har kunnat flytta basenheten en hylla ner så nu står den brvid swichen och adaptern en hylla upp ....... jo för exakt ett år sen när jag skaffade IP telefoni eller jag det är ju det här paketet från Telia 3 i ett asså Ip telefoni internet digital tv , jag hade jätte stora problem och fick logga in min telefon flera gånger med den kod jag fick , sen va det lite lungt under hösten , sen i December 09 så började det me att telefonsamtalen bröts och till slut så stoppade nätet oxå så jag fick start om allting , nå enligt han som va här idag från Realcom så har dom inte hittat nåt varken på ip telefonen eller data trafiken fast jag sa att min Telia autostore tappar anslutning för den ska uppdateras automatiskt varje kväll kl 20:00 men nästan alltid får jag göra det manuelt , det hade han inget svar på , som jag har förståt det så har dom inte loggat min trafik utan bara kollat nu , den grabben som va här igår poängterade att WAM lappan på adaptern blinkar för mycke och oregelbundet så han tycktes förstå att det va nåt problem .

Jag har bytt swish för ca 2 veckor sen och det blev samma problem med en gång satalen bryts och det tutar upptaget eller så ringer det hos mig men det går inga signaler från personen som ringer mig asså historien är super lång och realcom gubben *S* tyckte att jag ska ringa upp men för tusan det är ju löjligt att ingen ska kunna ringa mig men jag ska ringa upp dom ( jag ser ju om det är nån jag har i telefonboken ) men alla vet jag ju inte , jag fick ett brev från sjukhuset där dom undrade om min telefon nr stämmde för det jhade tutat upptagen en hel eftermidag och jag va hemma och jag vet att ingen hade rört telefonen .
Jag ska försöka ladda upp en bild i galleriet på mina grejer .
>Göcke< jag har skickat bilden till dig , det blev lite stor så jag kunde inte lägga upp den i galleriet *S*
Bea, avståndet mellan burkarna är nog en mindre risk. till fel.
även om jag nog hade testat att flytta telefondockan en bit bort till.
kanske ned till golvet.

Är det samma abbonenter som har problem att ringa dig och kör de också ip-telefoni.?? eller är det från gamla analoga nät som det inte går att ringa dig.
och då är frågan vilka aktörer som är inblandade i deras anslutning.

testade reparatörerna att ringa från de som inte har haft möjlighet att nå dig.??
Jag är fortfrande förundrad , har du så mycket problem som du skriver,
borde det vara repoducerbart.
Som jag tidigare nämnde så hade jag liknande problem för några veckor sedan, det visade sig vara mitt modem det var fel på, men det förmodar jag att du redan har kollat upp, jag använder inte Thompson modemet, för det fick jag aldrig att fungera, jag använder mitt silvriga Zyxel modem.
>Göcke< jo men den kan jag testa att flytta ner .

Jo det är samma och dom har Ip telefoni , även Trollhättans Energi när jag har pratat med dom ibland har det bryts men dom är ju jätte snälla och ringer upp , den tjejen sa en gång till mig att dom har jätte problem med det .

Nä han gjorde inget ( han från realcom) han va inne på servern här i huset och killen som va här i går testade olika swichar .

Jo men det är ett stort problem för mig , jag menar vem vill bli avbruten i sinna samtal och när det är så opålitligt som det är nu så vet jag inte vad jag sak göra , en föklaring som han från realcom va ja men du vet det är som med mobiltelefoner det bryts ibland , va tusan är det för svar han kom bara me rena luftbubblor enligt mig typ va nöjd när det funkar !!!

Ursäkta nu känner jag mig jätte dum men vad betyder repoducerbart ??

Jag har en känsla av att det blir att ringa Telia och kräva att jag får tillbaka min vanliga telefon .. *suck*
Bea , jag uppfattar det som att de inte har testat allt.
de har tillexempel aldrig haft felet frame när de varit hos dej.
allså kan de inte säga om felet kvartstår eller ej.
och du borde kunna be dem komma tillbaka och fixa det

reproducerbart = felet går att få fram flera gånger under en kort tid eller jämnt.
och är ett mått som man går efter om man felsöker
kan man skapa felet flera gånger så är det lättare att ringa in felet.
>Göcke< ja det är ju så som du skriver dom har gjort nån snabb koll skyller på andra och så sitter jag här som ett mähä...

Okej jag kollade faktiskt lite på Google vad det betyde och ja de va nåt sånt .

Du ska ha tusen tack för din hjälp och jag får kämpa mot Telia i värsta fall får det väl bli konsumenverket ...för så här får det inte va .. även om jag nu byter till vanlig telefoni så ska dom veta att man ska ta god hand om sina kunder , det har dom gjort för .

Det ända bevis jag faktisk har som i alla fall vissar att jag tappar anslutning är mitt Telia autostore som ska uppdatera automatiskt men det går inte för enligt historiken så har den tappat anslutning , för jag vet att det inte är branvägen då jag fixade det när jag laddade ner programmet .


Tack Göcke , jag återkommer med hur det går .


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem