Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorn jobbar för högtryck

Datorn jobbar för högtryck

Ja det är ju jag o min dator . Jätte kul( inte)

Jag va inne på Myspace förut jag har en sida där och Myspace är tröggt det vet jag.

Men så helt plösligt fick jag ett meddelande "OOOPs ett fel har uppståt" det är såna meddelanden man får med Google Chrome , okej jag gick in på google och gjorde en sökning så hamnade jag på en sida där jag fick upp en ruta från mitt antivirus pro...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Bea!
Dammsug försiktigt. Tänk bara på att fläkten är ömtålig. Ta av höljet och titta dig omkring i datorn. Då ser Du om där samlats en massa damm runt fläkten mm. blr det inte *"tystare" då. Då är det dags att gå vidare enligt lagda förslag.
Jag har XP såg att det kom uppdateringar idag .

Finns det inte nåt som man kallar för luft på burk som man kan köpa i data affärer , jag är lite orolig för att dammsuga datorn , fast det ska nog gå .

Jag ska kika in i datorn o kolla .
Om du kör med ett plastmunstycke på dammsugaren så ska det inte vara några problem om du är försiktig. Jo det finns luft på burk......
Annons
Jo men jag ställer in dammsugaren på mini så då ska det väl inte bli nåt konstigt .

Men nyfiken som jag ändå är , vad kostar en sån burk ??
[www.webhallen.com/hardvara/70088-am_tryckluft_pa_burk] . ..


[www.tigerstad.se/index.php?art_id=10593] .. .

om priset är avgörande

men blåser du in skit i delar , kan det bli sämre
Tack Göcke .

Jag va mest nyfiken på det då jag har hört om det men aldrig stött på.

Som sagt så ska jag ställa in dammsugaren på minsta effekt och blåsa me den :)
Jag har avinstallerat Google Chrome för som jag kunde se senare på Aktivitetshateraren så va det den som jobbade för fullt även när jag inte hade webbläsaren uppe , så nu kör jag IE man hör att datorn jobbare men det är inte så att det låter som att den är redo för att lyfta

Plus att IE är snabbare än G Chrome som det verkar just nu , men jag gillar inte IEs utsende allså verktygsfältet där uppe det är en ända gojja men jag kan nog leva me det .

Önskar alla en bra dag
Bea!

Om du hö-klickar i IE:s verktygsfält så kan du styra själv vad som skall visas.

Det är bara att ta bort "bockarna" på det du inte vill ha. Vill du ha tillbaka en
rad så är det bara att bocka för detta igen.

Undrar vad du hade i Google Chrome som var så aggressivt så att datorn trodde den var på Arlanda och skulle lyfta.
>leiake< det ska jag testa

Ingen aning men när jag gick in på aktivitetshanteraren och prossesor så va det Google Chrome som tog 100% av CPU .

Jag har inte märkt nåt sånt av IE (än) jag hoppas på det bästa


Google Chrome kanske kände sig missplaserad hos mig

Ja nu ser verktygsfältet bättre ut

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem