Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Varför har Barbie ingen...

Varför har Barbie ingen...

Hejsan!

Jag hörde en rolig låt som hette"Varför har Barbie ingen buske som mor?" med någon som hette Robert Gös på en Kopparbärs-rock skiva. Är det någon som vet om det finns några fler låtar med honom?

Väldigt nyfiken....
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Prova att googla nästa gång innan du frågar. Här kommer en llänk till hans hemsida

http://www.robertgos.com/
Trevlig prick den där Bengt.
När jag hittade hemsidan på 10 sekunder, då kan man inte ens försökt att leta efter det man vill ha, därför föreslog jag att Conny skulle googla. Inget mer med det.
Annons
Kanon!

Tack för hjälpen =D
Jag kollade också hemsidan och tycke att dom andra låtarna var bättre än Barbielåten. "Min Tjej"var inte att leka med.
jag ladda ner den barbielåten o den var ju svinkass...
Vad för slags människa döljer sig egentligen bakom en person som för det första lyssnar på "Kopparbärs-rock" skivor, och för det andra uppskattar låtar som "Varför har Barbie ingen buske som mor?"?

*rädd*
Visst är det kul med en parodi på mänskligheten där kvinnor vaxar bikinilinjen och fixar, noppar ögonbryn och allt möjligt.
Dessutom har nog både killar och tjejjer funderat över varför både Barbie och Ken inte ser ut som vi andra utan kläder.
Jag tror och hoppas att låten är en hyllning till den naturliga kvinnan i sann feministisk anda och en uppmaning till kvinnor att vara sig själva. Om man lyssnar på dom andra låtarna förstår man att det finns en mening med texterna. Dom understryker komiken i en del mänskligt beteende och dessutom parodierar låtarna både manliga och kvinnliga beteenden.
Äntligen någon som fattar.........
Hörde en ny låt med Robert Gös "Akta dig för sport" på radion häromdagen. Den var inte heller så dum....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem