Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Apple

Apple

Nu ni har Steve Jobs lyckats att övertyga värden att Apple datorer är bättre och mer användarvänliga än PC med Microsofts produkter.
http://bit.ly/cTagSz
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Undrar om nu alla MS hatare blir Mac hatare bara för att dom är störst....
Appels datorer , skall det inte vara telefoner?
Wacko o Jojje
Av era inlägg förstår jag att ni inte vet vad Apple's utbud är.
Kan bara beklaga!
Annons
"Microsoft, som är dominant på operativsystemen i traditionella datorer, har inte lyckats lika bra i det mobila språnget. Bolagets försäljning är fortfarande större än Apples men aktien har sjunkit med 20 procent på tio år."

Att Apple är större är antagligen pga iphone hysterin. Iphone är en lektelefon för 13-åringar. Bara det finns små roliga spel och apps så blir de nöjda.

Inom den traditionella datoranvändandet så är ju PC större än Mac och så kommer det att förbli en bra tid framöver, tror jag i alla fall
Jag mötte en ung flicka på min bygata utanför glassbaren.

Hon skakade sin mobil så jag trodde att hon hade spasmiska ryckningar.

Hon ville byta låtar, men troligen började batteriet att svikta.

Det såg roligt ut. Minst sagt.
Min dröm är att ha råd till en bärbar Apple!! Men det får jag väl glömma! Suck!
Fattig pensionär som man är så får jag väl behålla min PC.

Men å andra sidan så finns det så mycket annat att glädja sej över, att man är någorlunda frisk.
DedaPera

Även Du har inte förstått vad iPhone är. Kan bara beklaga. Sen om du vill gå lite djupare kolla Apple's OS SnowLeopard.
Konstruktiva människor, journalister, vetenskapsmän, musiker, reklamfolk m.fl har alltid använt Apple och kommer göra det framöver. Tyvärr mutade sig micosoft in i den offentliga sektorn så det är därför PC finns kvar men allt fler inom t.ex hälso-och sjukvård (globalt sett) övergår till Apple eftersom de nyskapande journalsystemen är webb baserade.
Jag är varken journalist, vetenskapsman, musiker..... Jag personligen föredrar en helt vanlig mobiltelefon som jag kan ringa med i nödfall när jag är ute. Under en vecka så var min mobil ( en helt enkel Simens A52) borta (glömde den hemma hos en bekant), och fick låna min dotters iPhone, men oj vad jag längtade att få tillbaka min enkla mobil....

Jag bryr mig faktiskt inte om att Apple är större än Microsoft med 1.4% på aktiemarknaden (den är ju som bekant föränderlig ) ena dagen är den ena större än den andra och tvärt om, det är positivt med konkurrensen för då håls ju priserna på rimlig nivå i alla fall.

DedaPera!

Klarar du inte av en Iphone.???

Då kan ingen på Forumet det.

Jag tittade på din profil. Där är du 56 år på ett ställe.
Lite längre ner är du 57 år.

Undrar hur gammal du är.

P.S! Roligt att du nämner mig i din presentation.
leiake Jo jag klarar av iPhone men har ingen användning av den mer än att ringa med

Har ju självklart en stationär PC som jag surffar med och lite annat, med XP på den så klart ( jag är liksom du "köpt" av Microsoft)

Jag är fortfarande 56 fyller 57 i år, är född i december 1953


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem