Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Fabriksinställningar

Fabriksinställningar

Jag hoppas att nån kan hjälpa mig.
Köpte i våras en "resedator", en liten HP notebook. På den var operativssystemet Windows Starter. Jag installerade windows 7 Ultimate, som jag sedan tyvärr upptäckte var oäkta. Är absolut inte nöjd och vill ta bort detta. Vill inte ha ngt oäkta, för det innebär bara problem. Tänkte först köpa ett äkta, men enligt dataaffären klarar min lilla dator inte av et...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Nej leiake, nu får du läsa en gång till!

Det var ju just det hon sa att hon INTE ville ha en oäkta ver och att hon inte visste om detta.

Men hur man kan installera en oäkta Windows från en KÖPT skiva är mig ofattbart!

Kan hon inte se skillnad på original-dvd och "fake-dvd"?

Oh my god i såna fall?
skivan kan ju vara äkta men endast ha licens för att finnas på en dator.
är man då inte kunnig i de olika licensregler som finns , och hur respektive cd/dvd ser ut så går det ju att installera i alla fall, mikrosoft har aldrig hindrat någon att prova i 30dagar.
vill man sen fortsätta går det alltid att köpa till nyckel så den blir äkta.
@Göcke:

Det du pratar om är en OEM ver. och vi vet ju inte om det är detta hon pratar om.

Och en OEM ver. är ju äkta den också precis som du säger men får ENDAST installeras på 1 dator.

Och OM nåt går åt fanders så har jag lösningar men det är inte att rek. just nu.

Strunt samma...det viktigaste är hon får i gång sin dator igen!

Hon kan INTE ta bort den oäkta ver. just i detta läget då hon sabbar allt som finns på HD:n men däremot kan hon säkerhetskopiera allt som är viktigt och bränna ner det på en dvd alt. cd. och blåsa om datorn och installera det ÄKTA WinOS på nytt och sen kopiera över allt från cd/dvd igen till hd:n.

Detta överlåter jag åt dig att förklara hur man gör!

Lycka till!
Annons
Livstids halshuggning kvarstår min kära EmmaO.

Gör som jag säger. Då har du Windows Starter tillbaka.

Jag vet inte vad det är. Men det låter bra.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem