Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kommer inte in på IE8

Kommer inte in på IE8

Sen ca åtta tiden i kväll så kommer jag inte in på IE , jag får en varnings ruta där det står typ cant read memorycard .

Jag gjorde nu som så att jag höger klickade på IE och kunde komma in utan Adds - on som det så fint heter med andra ord så är det utan Flash och sånt .
Nån som vet hur jag kan komma åt det problemet inte nu kanske men imorrn .

Jag tror det har med det ******* programet från PC att göra Advance systemCare som jobbar hela tiden i bakrunden jag skulle gärna ta bort den men är super rädd nu för jag vill inte att min dator ska lägga av helt .

Suck jag har sån otur

PS jag kommer in på messenger har chattat en stund och det funkar konstigt

Tackar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

bara du inte grips av panik , borde det inte vara några problem.

för det första vad är ***** för något.??

och för det andra , rensa IE casharna och cookies , det första du gör i IE
behåll inte något.
och ta bort Add ons som du senast har fått installerat.
God morgon Göcke . ******, är bara ett väldigt fult ord , jag ska testa och göra som du skrev .

Så här står det i varnings rutan så att det blir rätt.

Autocomplet iexplorer.exe Application error.

The instraktion at 0x6dbb3a74 referenced memory at "0x00000000" The memory could not be "read"

Click onOK to terminate the program
Click CANCEL to debug the program.

Jag har clickat på båda men det händer inget .

Jag ska rensa casharna och cookis och se vad som händer .
Det hjälpte inte att rensa casharna och cookis , hur tar jag bort Add-ons ? jag minns inte äns att jag skulle ha installerat nåt där på senare tid
Annons
Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig med det här ??
Bea!

Jag vet inte vilket Windows du har.

Jag har XP.Där avinstallerar man IE8 i "Lägg till ta bort".

Sedan kör du en nyinstallation av IE8.

Har du Windows7 så måste du ha en annan webbläsare i reserv annars
kommer du inte ut på nätet.
i verktyg , hantera tillägg i IE8
och Bea , har du installerat något program den senaste tiden, så har du med storsäkerhet fått något du inte villa ha installerat.

i ditt fall gissar jag på att du har en ofullstäng toolbar som skall bort

Bea , 6timmar är lång tid att vänta :=), jag tog mig en Tur på MC-n istället
Bea har du något minneskort inkopplat till datorn ? , min tanke var det första du skrev "cant read memorycard " det kan vara ett minneskort till en kamera eller nåt liknande. Det kan vara att du har ett program kopplat till ett minneskort som lagt sig som addon i IE. Och då är det troligen det som är problemet.
Eller om programmet Advance systemCare söker efter ett minneskkort eller nåt liknande och av nån orsak använder IE för att visa en logg men då det inte inte kan hitta det som söks så krashar programet. så kolla inställningarna där om det är nåt att välja bort minneskort usb minne eller nåt annat.

Kolla även om det finns nåt om att lägga till eller integrera i IE eller explorer så bocka ur det.

Jag hade kopplat in DVD brännare kan det va den som har ställt till det ??

Det är en EZ-DUB och till den använder jag Nero brännings program .

Jag kan tänka mig att min Toolbar inte är helt riktig men jag förstår mig inte på den Jag hade Google chrome förrut men den va väldigt seg hos mig så då tog jag bort den och kör nu med IE .

Jag har Windows XP Crystal och där är allt på Engelska så jag erkänner att jag inte klarar av det OS så bra .

Ingen fara Göcke klart du ska göra annat än att sitta vid datorn

Tack för era svar , jätte snällt
Jo vad det gäller det här programet Advance systemCare så känner jag mig jätta osäker på om jag vågar att ta bort det JÄDRANS jag ska aldrig mer gå på nåt så dåligt ( säger jag nu ja ) men jag försäker typ lära mig saker och vill bli självständig vad det gäller datakunskap men det kan jag nog glöma det är för mycke lustigt


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem