Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Raggarbilar

Raggarbilar

Har varit ägare till många sådana bilar. Lättsålt på min tid. Men avbetalningarna var det lite si och så med. Många bilar sålde jag flera gånger efter återtagning.

Bensinåtgången samt helförsäkringen knäckte många.

Bilen liknande den på fotot hade jag på semester i Varberg. Alla ville åka med.
Men jag känner inte igen bakskärmen.

Men jag har aldrig varit riktig "raggare". Utan bara på låtsas.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03869.jpg


Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

kanonloppet i Karlskoga 1959, 300 raggare och kravaller, rände runt i en plymoth plaza 57
poliserna red till häst och slogs med sablar på den tiden.
Göcke!! Ha,Ha!! Hur kan 300 raggare få rum i en plymoth plaza 57??
Thomas2!

Jag trodde du var död.

Du får inte göra så. Skall du ut och köra buss eller gå att handla på ICA. Så måste du informera oss. Din "korkskalle".

Utan dig så är IS Forum bra. Men lite ensamt.
Annons
ja så kan man ju tolka det. men det var ju så klart i egna bilar de färdades i.
leiake!!

Hur skulle det gå till att ta dö på mig!!??

Håll med om att vara raggare var något speciellt. Sprit kvinnor och gasen i botten!
Här har ni "Göckes" rosthög.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03874.jpg

Min moped var häftigare.

jag var raggarbrud i stockholm på 70-talet. det var fullt ös på den tiden. det som gör mej ledsen när jag tänker på Pontiac och Mustangerna m m och dess chaufförer så slår det mej att dom flesta inte finns kvar i livet idag. Dom flesta jag kände söp ihäl sej. Jag har även varit spätta i Norrtälje. Twinclub om nån känner till. Ja lite har man i bagaget när man börjar tänka tillbaka.
jag var raggarbrud i stockholm på 70-talet. det var fullt ös på den tiden. det som gör mej ledsen när jag tänker på Pontiac och Mustangerna m m och dess chaufförer så slår det mej att dom flesta inte finns kvar i livet idag. Dom flesta jag kände söp ihjäl sej. Jag har även varit spätta i Norrtälje. Twinclub om nån känner till. Ja lite har man i bagaget när man börjar tänka tillbaka.
ursäkta mej. jag råkade dubbelposta.
Här vare bilar! Klicka Er fram i gula fältet.
http://www.bigmeet.com/sv/index.php

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem