Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Raggarbilar

Raggarbilar

Har varit ägare till många sådana bilar. Lättsålt på min tid. Men avbetalningarna var det lite si och så med. Många bilar sålde jag flera gånger efter återtagning.

Bensinåtgången samt helförsäkringen knäckte många.

Bilen liknande den på fotot hade jag på semester i Varberg. Alla ville åka med.
Men jag känner inte igen bakskärmen.

Men jag har aldrig varit riktig "raggare". Utan bara på låtsas.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03869.jpg


Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ozzy! Underbart. Vilka skönheter. Jag menar nu bilarna. Den enda jänkare jag har ägt var en gräddfärgad Mustang med röd skinnklädsel. Fråga mej inte om årsmodel för det har jag glömt.
bambi och alla andra. På femtiotalet jazzade en kompis till mej och jag runt i Södermanland i en gul amerikanare utan krängningshämmare. Märket har jag glömt men det var en stor bullig karross. "Gula faran" kallade de oss brudarna. Bilen var knallgul.
Det var tider det!!
Ozzy. Häftigt. Tänk om jag hade varit med! Fast då hade jag ju sabbat era raggningsförsök antagligen. Vilken favoritmusik hade ni? En väldigt dum fråga, men vore kul att höra. Hur gick det med njurarna i guppandet.
Annons
Musik! ja nog var det musik. Men int kom jag ihåg det.. Guppandet. Du vet, Gnestavägen, sparreholm Stjernhov, backe upp och backe ned. Och så oljegrus så det sprutade. Sjögång det var det det var. I övrigt är minnet kort.
Jag fattar inte varför jag alltid tänker som en sjuksköterska. Min fråga till Ozzy t ex. Hur gick det med njurarna. Ibland blir jag så trött på mej själv. Nu är det häftig musik och fina bilar utanför. Bröllop med trummor. Jag är nog lite nyfiken eftersom jag själv aldrig blivit gift. Ska jag skratta eller gråta? Nu kanske jag är i fel tråd igen och skriver. Det var ju egentligen bilar från början.
Ozzy. Det är roligt att läsa det du skriver. Försök att komma på lite till. Sparreholm o s v är väldigt okända trakter för mej. Tror min ena moster hade en sommarkåk där. men det törs jag inte svära på. Hon är bortgången 5 månader efter min mamma. 1996 kilade tjejerna vidare.
Om man tänker efter. Köra bil utan krängningshämmare. Det gungar mjukt och niger i kurvorna. Men ett njurbälte hade kanske varit på sin plats.
- Vi återknyter väl till bilarana via Sparreholms bilmuseum då...
Månntro det raggades brudar i krinolin på den tiden det begavs sig! i bilens ungdom

http://www.swedishbrasscar.com/dokument/kareum.html
Ozzy. Sparreholms bilmuseum. Har dom inte visat det på TV i nåt program? Tror jag sett det och då kan vi väl göra lite reklam för det. Ops, glömde ju det här med icke reklam på forumet. Men man kan ju inte undvika att nämna det. En riktig höjdare i sommarsverige om man vill ha ett utflyktsmål. Färdvägen kan jag inte, men den kan man ju lätt ta reda på.
Färdvägen. Efter Södertälje kör upp via Järna (Över-Järna)
Nästa Mölnbo, osv. sen följer samhällena på varandra som ett radband rakt genom Sörmland. Det är asfalt numera.

Bilmuseet hittade jag av en slump när jag Googlade på Sparreholm. På Tv - som sagt Inge Naning!
Ozzy. Hoppas fler läser det här och får en trevlig dag där. Det finns ju så många tips på aktiviteter i sommarsverige. Själv har jag tyvärr inte tillgång till bil, annars skulle jag ta en picknicktur dit. Jag gillar gamla byggnader- och bilar. Urban Exploration tycker jag är häftigt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem