Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Kampsport

Kampsport

Någon som har/brukar se mma, alltså mixed marshall arts, en kampsportgren där det mesta är tillåtet. Jag måste erkänna att det är riktigt underhållande. Speciellt grenen K1 där endast stående fighting tillämpas. UFC slåss de även då någon åkt ner liggandes.

Vad tycker ni, vansinne eller spännande idrott?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Nej, däremot vet jag att en boxare alltid vinner över en karate, tae-kwon-do människa eftersom en boxare är mera vältraänad både fysiskt och psykist!

Men det finns ingen "haiia haiia" människa som spöar en boxare!

Jupp, nu blir det fight i forumet!
man kan nog rama in det i
vill ni att er 7åring skall se det , ta efter och göra lika på skolgården
Extremsport gillar jag inte typ K1 och slåss utan handskar osv.

Och, nej, min 7-åring får GÄRNA lära sig Wushu, karate, tae-kwon-do, boxning osv. men ENDAST som självförsvar och INGET annat!

För det är DET som det EGENTLIGEN är ämnat för!
Annons
Jag tittar bara med ett öga när dom sparkar varandra på halsen.

Men dom slåss väl frivilligt, eller..........

Jag är imponerad av deras stryktålighet. Det räcker att någon knuffar mig
lite lätt i ICA-kassan så ramlar jag nästan.

Leiake: Du måste nog börja träna lite!?

Börja lätt med att balansera på ett snöre på golvet!

Toledomahn. Det där stämmer absolut inte. För några år sedan fanns det en kille vid namn Royce Gracie och han var absolut inte nån muskulös boxare, han utövade Brasilians jui-jutzu (ursäkta stavningen) . Han var helt outstanding, ingen lyckades slå honom. Så fort han fick tag på motståndaren satt han som en blodigel på dem och matchen fick ett avslut pga ett grepp de inte kom ur.
Han vann aldrig på "knock-out" men vann alltid ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=YAym2ZTfuuQ

Göcke, det vill såklart ingen. Det får föräldrarna se till att de inte ser, brukar visas på tv4 sport på sena kvällar. Dock är det ju tillåtet att utföra i Sverige vilket proffsboxning inte är.
Min dotter 33 år har gått kampsportkurser. Har visst tre bälten idag.
Hon kan gå lugnt på stan. Det handlar ju om självförsvar.
Är det något i gången eller hållningen, självsäkerheten som gör att.
"göre dig icke besvär"
att se en 7åring på gården sparka eller skalla någon
för att han sett det på TV eller på internet osv.
gör att jag vill påstå att även ni som gillar sporterna har ett större ansvar än ni fattar. Här ligger inte ansvaret endast på föräldrarn.
Själv gillar jag K1, har väl med "reptilhjärnan" att göra! Däremot tycker jag att mma är för mycket, där kan man bli riktigt skadad, speciellt om det är en dålig domare med.
Sen ÄR det ett föräldraransvar att se till att barn inte ser vissa saker, och gör vissa saker/Mamma till tre vuxna.
Det är delvis sant Göcke. Fast orsaken till att den 7-åringen skallar någon beror nog på nåt annat innerst inne.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem