Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Kampsport

Kampsport

Någon som har/brukar se mma, alltså mixed marshall arts, en kampsportgren där det mesta är tillåtet. Jag måste erkänna att det är riktigt underhållande. Speciellt grenen K1 där endast stående fighting tillämpas. UFC slåss de även då någon åkt ner liggandes.

Vad tycker ni, vansinne eller spännande idrott?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

"Toledomahn: Nej, däremot vet jag att en boxare alltid vinner över en karate, tae-kwon-do människa eftersom en boxare är mera vältraänad både fysiskt och psykist!

Men det finns ingen "haiia haiia" människa som spöar en boxare!

Jupp, nu blir det fight i forumet!"


Ja, vad svarar man på det tro? Har själv tränat kampsport och även ninjutsu, har då fått lära mig att man kan välta en elefant mycket beroende på hur den har balansen. Skulle han balansera allt på höger sida så är den vänstra alltså "ur balans".

Jag har även fått lära mig att för mycket muskler hämmar slag och rörelse, oftast vinner man mer på teknik än styrka. Jag som smal och listig kan ju trötta ut den muskulösa och sedan blåsa omkull honom.

Om du kikar på en bodybuilder med enorma över armar så kan dom knappt klia sig på näsan pga muskelmassan hur ska dom då kunna knocka någon?
bara att väcka en sådan här tråd kan vara starten för en nyfiken att söka.
med andra ord har ni ansvar att säga till att skador förekommer
och att de kan vara både livshotande och livskvalitetsavgörande.
kroppen är skörare en många tror . även om den är vältränad.
Göcke!

Du har rätt. Jag har tittat på 5 videos inom 15 minuter med bara slagsmål.

Youtube är ju "proppat" med dessa.

Men hur hindra unga killar från att titta på detta. Omöjligt.
Men har dom lite vett så praktiserar dom nog inte detta.

Det är min åsikt.
Annons
Göcke och leiake... Jag håller med er att man bör varna för att skador kan förekomma...

leiake de filmer som du syftar på som ligger på Youtube går aldrig att Stoppa så länge det inte är upphovsrätt på filmerna tyvärr. Och tyvärr så är det oftast riktiga "rötägg" som lägger upp slagsmåls filmer på Tuben och då oftast som "bevis" på att en handling/vadslagning är vedergäldad.

Tyvärr så tror jag dock att sk. TV-spel ligger bakom betydligt mer än dessa filmer, har sett spel som GTA "Grand theft Auto" där den som har huvudrollen kan/ska slå ner folk till höger och vänster med diverse hjälpmedel. Och då även hoppa jämnfota på dem efteråt bara för att ens status ska öka bland gängen.

Många barn som kanske har svårt att ta åt sig tror även att detta fungerar i verkliga livet. Det finns folk som åker runt på skolor och föreläser samt visar bilder på vad som kan hända i människo kroppen, jag läste om ett sådant besök på en skola när personen som haft föreläsningen är på väg och packar bilen hör han ljud runt hörnet på skolan.

Han tittar och ser två killar från klassen där han nyss varit sparkar på en tredje person, bara för att "kolla" om detta var sant. HUR gör man?? Oavsett så kan man aldrig styra någons "Tankar"...
Bandit:

Känner du Bo.F.Munthe?

Han hade ju en ninjutsu klubb en gång och var Sveriges bästa Ninja. Var han är nu och vad han gör vet jag inte!
MMA - Mixed Martial Arts, har tyvärr blivit upptaget i Riksidrottsförbundet, vilket måste ses som brist på omdöme. Skadepanoramat är stort. Vid tävlingar rekryteras helt oerfarna läkare som egentligen inte har någon funktion att fylla. Erfarna läkare ställer inte upp, vilket både Läkarförbundet och Läkarsällskapet tycker är utmärkt. Tror det är en selektion av ungdomar som dras till "tuffa kampsorter" Många har sannolikt bokstavskombinationer och kan inte skilja på tävling och privatliv, dvs de är ofta inblandade i slagsmål. Låt MMA klubbarna finnas men inte skall dom vara med i riksidrottsförbundet!!
http://bit.ly/cp4AHE
Toledomahn:

Tränade för Bo F Munthe, han hade en filial i min gamla hemstad Enköping på den tiden. Klubben bar även hans förnamn i namnet: Bujinkan Bo Dojo.

Bo har nu för tiden ett företag som har hand om säkerhet och utbildning: http://www.paxcom.se/kontakt.htm
Bandit:

Varför håller han på med sånt där för?

Det var nyligen upplopp i Rinkeby!

DÄR skulle Bo F Munthe kunna göra STÖRRE nytta och lära ungdomar den sanna yin/yang och konfucius filosofin!

Jag ser kampsport som 70% filosofi och 30% kampsport och VAD gör han???

Låt mig revidera det till 80% filosofi och 20% kampsport!

DÄR har du Ninjutsu, karate, judo, wushu och alla andra kampsporter!

Konfucius var inte dum han inte!
Jag startade för en tid sen en tråd där jag beskrev ut siten passagen.se bland sina videoklipp har lag ut scener från "faces-of-death filmen". Och där kan man snacka om vidrigheter utöver det vanliga. Klippen hoppar igång utan någon somhelst varning. Denna site betalar pengar för att få vara med under "bitos etiska råd" Snacka om spel för galleriet!! Visst, det måste vara omöjligt att hålla koll på allt som laddas ner, men jag har vid fletalet tillfällen rapporterat till dem att de borde ta bort klippen, men de tar alltså ställning ATT behålla klippen. Jag funderade ett tag på att kontakta media om det.
Men man kan säga vad man vill egentligen om kampsporter och vad detta kan skada, och att det är föräldrarnas roll att lära barnen rätt eller fel.. Men sen ser man sådant här inom fotbollen nu nyligen på gothia cup för 16 åringar:

http://tv.expressen.se/Sport/1.2073599/publikskandal-i-gothia-c
up

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem