Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Akutvård

Akutvård

Mycket har jag hört. Men detta slår rekord. Är det verkligen sant.

Att sy ihop sig själv. Vilken hårding.

http://tinyurl.com/3a3eshv

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Och sen bli polisanmäld för att han inte ville vänta längre. Man vågar ju knappt fisa längre utan att vara rädd för en polisanmälan.

Det har gått överstyr.

Tycker dom ska vara glada för att han fixade det själv.
Jag använde mig av snabblim när ett sår som var sytt gick upp, det gick bra för min del och det blev ett nästan osynligt ärr.

Fast man får inte berätta det för sådana som arbetar inom vården
JonahHex!

Här står att dom har 10 akutläkare på Sundsvalls sjukhus. Alla är under
utbildning så det finns ingen på mottagningen.

Då är mitt ÖSTRA bättre. Där finns i alla fel en akutläkare. Det är lite i
underkant i en storstad. Minst sagt!

Du har ju nära till Kristianstads sjukhus. Det är ett bra sjukhus. Dom räddade
livet på mig när jag hade krockat.

http://www.lvn.se/templates/Page____2974.aspx
Annons
Snabblim använder ju redan sjukvården.. Jag fick remsor fastlimmade över ögonbrynet istället för att sy, eftersom att det skulle bli finare då, och det stämmer.. Set syns inte ens något ärr efter hacket jag fick..

I övrigt så är en timme inte lång tid när man pratar akutsjukvård.. Jag fick vänta 3½ timme sinast jag sökte vård för ett sår som behövde sys..

JonahHex: Anledningen till att han blev anmäld var att han använde sjukhusets utrustning utan lov.. Han har ingen rätt att rota fram saker ur deras lådor utan tillstånd.. Det vore ju samma sak som att jag skulle tränga mig in i ditt hem och leta upp ditt syskrin och börja sy på mig själv..
leiake! Det vet väl alla att man inte ska dricka starka saker och köra bil då är det lätt att man hamnar på sjukhus.... Sedan kan det tyckas att det är petigt att polisanmäla någon för lån av tråd och nål för att reparera sig själv.
Jag förstår båda sidor där.

Killen som inte väntade och sjukhuset.

Hur skulle det bli om patienterna inte orkade vänta och började söka runt i sjukhusets grejor.

Vilken kaos när personalen inte hittar det dom behöver. Där skulle nog en del riktigt akuta och döende få problem.

I det här fallet var ju visserligen sakerna framlagda, men tveksamt.

Själv fixar jag mina skador med kirurgtejp och bakteriedödande för att slippa åka till akuten. Hur ärren blir struntar jag i.

Sen finns det ju en del patienter som kommer in till akuten med en sticka i fingret eller med snuva och tror dom är döende.

Men det är ett annat ämne.
Glömde skriva att jag gör det så länge inga större delar tittar fram i såret och stelkrampsskydd har jag. Det är viktigt. Ett pyttelitet sår kan ju bli ett elände annars vad jag har fattat.
Men det blir ju lite löjligt med en polisanmälan om en sån sak , ska man polisanmäla varje individ som gör nåt dumt mot sig själv

Jag förstår att han ångrade sitt beslut att åka till akuten nu har han fått en polisanmälan på sig , det är nåt att tänka på i framtiden att när man är på sjukan så är det bäst att sköta sig så man inte blir anmäld för nån .

Äh det här va bara för mycke hoppas dom drar tillbaka anmälan .

PS : Undrar just om killen sänkte läkarens självförtroende för nåt sånt har jag aldrig hört talas om men man vet ju att värre saker har hänt på sjukhus
Tjing Bea. Som jag skrev så förstår jag båda sidor..

Jag är inte förvånad över att han gjorde det.

Det bästa nu för tiden är att inte reagera på något överhuvud taget. Då kanske man slipper polisanmälan.

Det finns ju hur mycket som helst som händer på våra sjukhus som aldrig kommer till allmänhetens kännedom, på gott och ont.
>bambi< Hoppas du inte tog det som ett påhopp för så vad det inte .

Jag skrev bara vad jag tyckte , visst är det så nu för tiden du kan bli polisanmäld för vad som helst vi har blivit precis som i USA hopplöst .

Vad det gäller struntsaker tycker jag att det borde vara olaglit att polisanmäla bagatteler men det klart då är det ju vad struntsak och bagattel är det är ju oxå individuellt

Men polisen har faktiskt viktiga saker att göra än att slösa papper och tid på vissa strunt grejer


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem