Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Akutvård

Akutvård

Mycket har jag hört. Men detta slår rekord. Är det verkligen sant.

Att sy ihop sig själv. Vilken hårding.

http://tinyurl.com/3a3eshv

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Lex Maria gäller väl bara någon fått en allvarlig skada eller där någon utsatts för allvarlig risk?
Inte för ett litet skärsår som inte blev behandlat eller blev behandlat av "patienten" själv.
Wacko! Jag tror att många tolkar Lex Maria efter eget tycke.

Läsa lagen och förstå är inte lätt.

Inte ens för cheferna.
>Wacko< Jo jag vet att det blev lite fel där men jag tror dom flesta förståg vad jag menade
Annons
>bambi< Jag förstår hur du menar men jag menar oxå att man har fortfarande nåt i skallen när man kommer på sig att man har gjort nåt fel .

Jag har full försåelse för att du saknar dit jobb och dina arbetsvänner mycke av våran identitet ligger i det jobbet vi gör och dom vi jobbar med .

Bea! Du fattar vad jag menar fast vi uttrycker oss olika om samma sak.

Ibland kan vi missförstå varandra lite, men i slutändan är det lika när vi har förklarat oss lite närmare.

Det är ju inte så lätt att skriva då man inte kan ta med allt som man har inombords.

Då blev det ju säkert flera sidor om en enda sak.
Det kan väl ha lite med smittorisk att göra också.. Tänk om man har HIV, Hepatit C eller något liknande, sen gojsar man med sjukhusets utrustning i sina sår, och så lämnar man salen.. Sen tror läkare som kommer in senare att utrustningen fortfarande är steril och oanvänd?
>Fajjer< Du kan ha lite rätt i det , men utrustingen är alltid packeterad man öppanr när man ska sy i alla fall när sköteskan är närvarnde eller läkaren .

Det kan ha varit så att dom påbörjat att sy men fick in akutlarm men det framkommer inte .

Nå ja vi får väl hoppas att det kommer att lösa sig på bästa sätt .

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem