Måndag 13 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Födelsedag

Födelsedag

Jag tackar för gratulationerna på min födelsedag. Det är helt underbart att få åldras, bara tänka på sej själv och sin fru när man har hälsan och benen samt huvudet i bra trim.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Grattis!!
Tackar, nu skall jag ut och fiska bäcköring så vi kan få en god middag.
Grattis från Umeå!
Annons
mahl!

Finns det bäcköring i Sthlm.???

Du nog flyttat sedan sist.

Grattis
Grattis från Lerum
Hoppas att Du fick många öringar !!

Grattis! från Jönköping
Grattis från Skaune.
Svar till leiake.
Vi har en fastighet ca 5 mil nord väst om Ö-vik där vi vistas från maj månad till oktober. Vinterhalvåret lever vi i Sthlm. Det blev ingen fisk. Här kunde det komma en tesked ”blött” i byxan!!!
Jag skulle fiska bäcköring till födelsedagsmiddag, med det blev stopp på vägen, jag stötte på en björn. Var på väg till liten bäck där jag skulle idka fiske. Jag går på stigen fram, plötsligen kommer en björn ut från granskogen cirka 30 meter från mej. Jag blev förstummad och det blev även björnen som stannade granskade mej. Vi betraktade varandra i chock, vi står och tittar tysta på varandra. Jag gå baklänges från det hållet jag kom i lugn takt med tankar ta det försiktigt. Om björnen kommer vad gör jag tänkte jag, jo skrik för fylld hals. Jag hade ögon och synkontakt med björnen i cirka tre minuter som stod stilla, kollade och ventilerade men gjorde inget utfall. Det blev inget fisk till middag denna dag. Det blev grönsallad och kaffe istället.

WoW !!!
Den här födesedagen glömmer Du aldrig !!
Vilken upplevelse !
Och öringen fick fortsätta simma lugnt, i sin bäck !!
Menförsök nu lugnt !
Häftigt! instämmer med pensionär.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem