Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

IS Forum

IS Forum

Forumet är bra på IS, vilket jag tackar för, men har vissa små förslag till förändringar på just startsidan som länkar till Forumet.

I vänstra fältet kan man ju komma till Forumet under Tjänster men den är ganska så trög och tar tid innan den öppnar upp sig (hos mig i alla fall)

Den i högra fältet länkar direkt till senaste inlägget vilket man klart (i alla fall jag) klickar på i första hand "av ren nyfikenhet", där kan man sen mötas av (som nu de senaste dagarna) av inlägg som inte är av denna värld och retar sig på vissa personers inlägg.

Mitt förslag är att man tar bort länken till senaste inlägg och bara länka till de olika kategorierna direkt så här:

Forum

Dator och internet
Ekonomi, hem och trädgård
Familj, mat och hälsa
Hobby, djur, motor och sport
InternetStart
Spel, mobil och teknik
TV, film och musik
Övrigt

då kan man ju själv välja vilken kategori man vill komma till direkt och snabbt istället för att se det senaste inlägget och bara reta upp sig på det och personen som har skrivit den.

Vi är ju trots allt bara simpla miniskor som är nyfikna av naturen och kan inte låta bli att fälla en eller annan oönskad/otrevlig kommentar som sårar andra...


Deda


Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Godmorgon.

Detta var ett ypperligt förslag. Hoppas nu bara att det gillas av fler så Daniel kan fixa detta så fort som möjligt.

Sidan som du skrev om är säkert seg hos dom flesta. Har för mig att detta har varit uppe tidigare.

Ha nu en trevlig dag.
Godmorgon härifrån också......

Gillar förslaget, men det var väl tur att man var nyfiken och klickade på "senaste inlägget" just idag , så man fick se en riktigt klok idé

UL

Ett bra förslag
vi har lagt det till bra att ha lådan

/göcke
Annons
Ett utmärkt förslag men varför inte både och. Det kan ju bli så att det första förslaget också blir trögt att komma fram till.
Jag menar för att undvika en ev. flaskhals så fler tappar intresset, vilket inte får bli följden av en omdaning till det bättre..
klart Ozzy , blir det ändringar så finns det flera saker i bra att ha lådan som
Daniel har att välja på och inte bara för forumet.

Men ni glömmer att vi kör IS som en hobby
det är inte våra yrken
eller familjen

de går först i omvänd ordning
Att det tar lite längre tid att öppna en kategori än bar just sista inlägget får man ju räkna med eftersom det är många trådar som den ska referera till i den kategorin, men bör gå fortare än när man öppnar upp hela forumet med alla kategorier innehållande alla undertrådarna.
Men då slipper man i alla fall ha just det sista inslaget som många (inklusive mig) egentligen inte är intresserad av men klickar på den ändå för att den är iögonfallande just på startsidan....
Göcke! Lätt att missa det pga det proffsiga utförandet. Låter smörigt va?! :D
Ozzy:
efter all kritik i helgen , så är lite smörning, något vi uppskattar Daniel och jag

Tack!
Men varför är det så att icke medlemmar kan läsa allt som skrivs på forumet?

Dom borde inte kunna gå in på forumet utan medlemmskap.
Att läsa i forum kan man göra på många andra ställen med, men man kan inte kommentera eller öppna egna trådar om man inte är medlem så denna forum är inte unik genom att alla kan läsa vad som skrivs i den...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem