Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Stackars pojke

Stackars pojke

Mitt barnbarn 9 år gammal bor efter att föräldrarna separerat veckovis hos var förälder.

Det har varit stora stridigheter i flera år, men kulmen nåddes igår, när pojken var hos sin pappa. Han har mer eller mindre tvingat pojken att spela hockey 4-5 gånger i veckan, och nu sade pojken att han orkar inte med både skolan och att cykla till hockeyn.

Resultatet blev att han nu måste gå till skolan c; 3 kilometer varannan vecka, hos sin mamma har han gångavstånd på 300 m.

Det finns mycket mer att berätta om detta, så om någon vet hur man går tillväga i ett sådant här fall, så skriv gärna något här, så skall jag se till att du får min e-mail adress, om du är villig att diskutera det utanför forumet!

Tack!
Antal svar på detta inlägg: 4
per66!

Din dotter är inte ensam om detta med delad vårdnad. Det är bättre med
umgängesrätt någon helg i månaden.

Då är det nog lättare för föräldrarna att komma överens. Men i ditt fall
verkar det hopplöst. Jag påminner mig tidigare inlägg där du varit bekymrad.

http://tinyurl.com/36qt6cs
Tack för länken Leiake
per66!
Jag blir alltid förbannad när man använder barnen som tillhygge i en skilsmässa. Alla barn far illa i en skilsmässa men det är föräldrarnas förbannade skyldighet att se till att barnen har det så bra som möjligt.
Själv tycker jag att det här med varann vecka inte bra för barnet utan man kan ha delad vårdnad med umgängesrätt på helgen.
Barnen behöver ha stadiga rutiner och känna sig trygg.
Att tvinga ett barn att spela hockey om han inte vill är vansinnigt. Sjukt!
Varför ska han behöva gå 3 km till skolan om han inte vill ha det så?
Det finns bara en lösning, prata med pojken om hur han vill ha det och agera därefter!!
Annons
Ja, Jag tror att man får lyssna på pojken,vad han säger. Det är det viktigaste!!

Han är ju nio år och vet nog bättre än vad vi vuxna kan ana!! Tror mig! Jag vet sin min barndom!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem