Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Bibeln

Bibeln

Författarna till bibeln visste inte att det var Bibeln de skrev. Tänk dig bibeln som en gigantisk mosaik. Alla bitar har sin egen plats, men ingen kan ensam återge helheten. Här ryms de mest skiftande typer av litteratur, från kärlekslyrik till lagtexter. Här finns historieskrivning, äventyrsberättelser, profetiska brandtal, resebrev med personliga hälsningar, allt indelat i två huvudavdelningar.

Det skulle vara intressant att läsa denna bok! Men jag våga inte,och orka inte hellre.

En del påstå att man blir troende livet ut? Om man läser denna enorma bok.

Är dessa berättelse sanna? Eller på hittade? Eller bara upp förstorade?

Hur som helst, När man ligger på dödsbädden så är tron och hoppet det sista som överge en.

Men inte för alla!!

En god vän till mig satt jag hos på sin dödsbädd.

Det sista jag han frågar var.

Har du ont?

Det sista svaret blev!!

I helvete heller!!
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Det är ingen som vågar svara på ditt inlägg. Han som skulle elda upp
200 Koraner i Florida vågade inte heller.

När folk blir övertygade om att både Bibeln och Koranen är en sagobok,då
kan vi börja elda upp dom. Inte innan dess. Då blir det otrevligt.
Minst sagt!

jag diskuterar gärna om detta ..

Gud har skapat oss till att ha gemenskap med
oss.
.men han tvingar sej aldrig på..

Jesus står å knackar alltid på ditt hjärtas dörr..sen släpper in Han eller inte ,om det senaste ,så vet du inte vad du missar..
lätt är det inte men inte är livet lätt över huvudtaget..

det är alltid dalar o höjdar mörker å natt å sol vind å blåst o lugn ibland..

men i Jesus har man en fast grund och det är en sak Han vill att alla ska ha en gemenskap med Honom.

Gud är kärlek Genom Jesus som dog för våra synder ,vad binder oss till det världsliga..

de konstiga var för mej att jag fann mej själv i Han ,jag är forfarande långt samma människa men jag har ett nytt sinne å hjärta o jag vet att jag är förlåten..

och religion är lag och regler å sånt som binder
Det är inte Jesus :D

klique!

Du kan "tugget". Man fattar ingenting.

Jag är ateist som du vet. Då är det ännu svårare.

Annons
Jag köpte för några år sedan Satansverserna men har inte läst den ännu, är det någon som har gjort det. Jag tror han heter Salmon Ruschti (om det är stavat rätt).

Bibeln fick jag nog av i skolan, men jag har tre stycken hemma.

men det är Bibeln som är Guds ord (sanningen) (detta har ju alltid ifrågasats tyvärr av många),skriven av människor inspirerad av Den Heliga Anden , då när den skrevs.

som man oftast får efter det att man blivit frälst ,så att säga döpt i Den Helige Anden..

och att vara "full i Anden" är ena av det bästa som finns..man får uppleva helande

och befrielse från all skit ,gamla sår med allt o alla som sårat dej å du dem och får kraft att

förlåta dem med ,fast du inte kasnke träffar dessa mskor mer ....sen såklart kan det vara bra att bearbeta grejer med

att prata med..det är ju en livslång process at vandra med Jesus ,lära känna Han..och Han vill absolut ditt bästa.

varför söka i allt möjligt människornas påhittelser när man kan han en levande

relation med JESUS!

enkel grej hur det funkar å du funkar inför detta:

ditt ego o din ande de bråkar alltid.
Jesus kom å dog för oss genom att blev spikad fast (egot,köttet) på ett kors.
för våra missgärningar(synder)
så öppnade Han vägen in till Fadern i himlen.

och när man läser Guds ord så blir det levande..jag har en ex-ateist mycket god vän som kommit småningom till tro :)

ni känner säkert igen texten

Johannes
16 Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall icke förgås, utan hava evigt liv. 17 Ty icke sände Gud sin Son i världen för att döma världen, utan för att världen skulle bliva frälst genom honom.

romarbrevet 9-10
9 Ty om du med din mun bekänner Jesus vara Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, då bliver du frälst. 10 Ty genom hjärtats tro bliver man rättfärdig, och genom munnens bekännelse bliver man frälst.

jag borde bli evangelist :D kanske kanske..men ställ frågor jag svarar gärna..jag är ju ingen pastor men..jag ska försöka mitt bästa om nån vill fråga nåt

Smart!

Varför köper du en bok,om du inte läser den direkt.

Du köpte en Iphone. Den provade du direkt. Tror jag.
När jag har köpt något som är intressant, då hinner jag knappt läsa
instruktionsboken. Jag blir översexuell. Minst sagt.
klique!

Vi får inte debattera politik på detta Forum.
Men det "skiter" du i fullständigt.

Du kör ditt "race" för Kristdemokratrerna.
Jag är uppvuxen i England i ett mycket religiöst hem, fick följa med i kyrkan tre till fyra gånger i veckan redan som fyraåring, och blev kor gosse när jag var åtta.

När jag sedan flyttade till Sverige upptäckte jag att det fanns ett liv utanför kyrkan, man måste inte be aftonbön varje dag för att inte straffas, det var inte syndigt att dansa.

Jag började ifrågasätta allt jag fått lära mig under min religiösa uppfostran, och tog helt avstånd från kyrkan.

Min familj i England levde ett fattigt liv, för att de skänkte allt de hade till kyrkan, även vid deras död så var kyrkan de som fick allt de hade skrapat ihop.

Idag tillhör jag ingen kyrka, och det är ett beslut jag är nöjd med.

per66!

I USA är det ännu värre.

Där svär presidenten trohetseden " So help me Good".
Det är inte seriöst.
Om man nu tro på jesus eller inte, spela nog en viss roll!

För när man ligger på dödsbädden, så har man inget att förlora!!

Bibeln blev ju så småningom till av människors berättelse. Den ene berättade till den andre... o.s.v Men ni vet ju att en 1 kr blir till en 100-lapp innan historian är slut!!

Till sist kunde ju Jusus gå på vatten!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem