Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Bibeln

Bibeln

Författarna till bibeln visste inte att det var Bibeln de skrev. Tänk dig bibeln som en gigantisk mosaik. Alla bitar har sin egen plats, men ingen kan ensam återge helheten. Här ryms de mest skiftande typer av litteratur, från kärlekslyrik till lagtexter. Här finns historieskrivning, äventyrsberättelser, profetiska brandtal, resebrev med personliga hälsningar, allt indelat i två huvudavdelningar.

Det skulle vara intressant att lä...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Thomas2!

Tydligen måste vi människor tro på något.
Jag tror på Internet just nu.

Sedan har vi ju tio Guds bud. Dom är inte så dumma om man skall vara
ärlig. Hade vi människor levt upp till dom då hade inte Tyskland funnits.
Bara 10 ? Jag trodde det fanns 11
Jag googlade på 10 Guds Bud.

www.rajaniemi.com/kultur/10bud.html

Det finns ingen som kan leva upp till detta. Inte ens Göcke.
Annons
Ja, vi människor har även en tro!

Jesus fanns Jesus korsfästes!! Detta är nog sant,för man korsfäste folk lire hur som helst då!

Uppstånden i från det döda! Kan ha sin förklaring på många sätt!

Några kanske helt enkelt stal kroppen! Och någon annan fick ikläda sig rollen som den nye Jesus!

Såren i hände och fötter kunde man mixtra dit! Jag vet inte!!

( Visste ni att det finns folk som får sår och blöder varje långfreda i sina händer!! )

Förklara det dom som kan!!
Bibeln är som alla andra sagor påhittade, Jesus har aldrig funnits lika lite som djävulen och satan och alla dom andra. Religionen i världen har bara ställt till med krig och elände i alla tider så det skulle ta mig f-n förbjudas. Sprida lögner och sagor det gjorde Bröderna Grimm också. Nä jag bor numera i en by där de flesta är pingstvänner, jag har berättat om mitt ateistiska tankesätt så de vet att inte besvära mig med sin tro och sina böner.
Läs detta den som kan. Är det Sumeriska?
http://www.mensviventer.no/mvv40/10-bud-sumer.jpg
Här är en bra sökmotor för att leta fram Sumeriska alfabetet med.

http://www.istartedsomething.com/livesearch/#
Halleluja
och med all respekt leiake jag "politicerar" inte för KD..
...kyrkan har inget med Jesus att göra

jag gillar inte direkt att gå i kyrkan.hem församlingar e bättre ,vi är templet..inte en byggnad..Jesus ville att vi ska vara bland folket :)

har blivit till å från lite besviken ..
.
de är hyckleri mer eller mindre ibland ..men inte alltid ..
å då känns det rätt okei,när man får ett bra möte med Herren..

å Han fyller på bägaren..

min fru tillhör inte kyrkan o jag tänkte gå ur den med snart..

det är Jesus som gäller inte kyrkbyggnaden eller på ett papper att man tillhör nåt samfund ..eld från Herren åt er alla
Min teori är följande ang biblar och allt runt om kring.. Att skulle jag ta en läderstövel och gräva ner den tillsammans med en berättelse om denna stövel på ett läderstycke, så tror jag att den som hittar denna stövel om ett antal tusen år kommer att göra som det står på detta läder stycke.

Anta då att jag skrivit ner att vi år 2000 hade denna stövel som en "gud" och att alla som hade denna typ av stövel på sig dyrkades. JAg kan då med all sannolikhet tro att folk skulle göra allt för att få vara den som bär denna typ av stövlar.

Jag kanske har fel, men som jag diskuterade med min sambo om härom dagen var följande:

1. Hur kommer det sig att den gud som vi tror på nu finns uppe i himmelen?
2. Varför har det alltid varit så att vi tror att de döda hamnar i himmelen?

Jag menar varför kan inte "gud" finnas i skogen, på ett berg eller rent av finns på en vacker ö i skärgården? Eller är det så att "gud" är för mer och ska se ner på människan som han själv sägs ha skapat?


Bara en fundering....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem