Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Elpistol-Grisfösare

Elpistol-Grisfösare

Någon som vet vad det är för skillnad på en grisfösare, pådrivare och en el-pistol?
År pådrivaren laglig?
Kan man ha en elpistol och kalla den för grisfösare?
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Efter som man slår ut en människa under flera minuter med en Taser så borde väl svaret vara givet.......vad gäller spänning och ström............

En "grisfösare" är väl mer som ett elstängsel i styrka..........
Tänkte bara använda den mot tvåbenta grisar, och enbart i självförsvar
Ska du använda den till det så är nog inte en "grisfösare" att rekommendera.
Annons
Alltså, ingen som vet skillnaden i spänning och strömstyrka mellan en Taser och en pådrivare? Och om en pådrivare är "fri" att inneha och ha med sig
Om du motar grisar så är det ok, men om du går med den på stan så kan jag nog påstå att den faller under vapenlagen likväl som du inte får bära kniv eller andra tillhyggen på offentlig plats om du inte har giltigt skäl.

Du får alltså lov att ta med dig en grisflock när du ska gå och köpa din glass på kanalkafeét
håller med dej PerAsk , det skulle vara en syn att se Iggesörping i Norrköping/Söderköping ledandes en grisflock

Iggesörping, jag kan se dej göra det.
Det gör jag ju hela dagarna, på jobbet, Göcke
du kanske behöver styra dem.
Iggesörping!

Jobbar du på slakteri.

Jag förstår varför du har skapat denna tråd om grisfösare. Det gäller troligen
Åke Svanstedt och hans travträning. Behöver man Silbersky som advokat,
då är man nog skyldig.

Grisfösare är som elstängsel. Elpistol på en häst. Då tror jag den hästen
är död, eller så "skenar" den i flera månader efteråt.
Vi tog grisen med ett rep runt halsen,sedan tog någon i svansen och föste ut den!! Grisen skrek som en stucken gris!!

Väl ute gällde det att kopplar en halvnilsson runt grisens hals. Sedan höll man slaktspiken i pannan på grisen.

Nu gällde det att grisen höll sig lungn när slakta skulle slå till med klubban!!

Annas missade han och slog den som höll grisen runt halsen!!!

Arma gris!!!!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem