Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Seegt

Seegt

Har snabbt internet åt bägge hållen, men vissa saker på it går hemskans långsamt. Kört olika virusprogram, hittar inget, formaterat och lagt in allting på nytt för kort tid sen och efter det gick det supert men helt plötsligt så segar vissa sidor och även messenger. Någon som har något vettigt förslag annars får jag formatera en gång till lite trist, tar mycket tid att få allt på plats igen.

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Kör 32 windows 7, IE8 har senaste AVG, Avast har jag kört, hjälpte inte så det avinstallerade jag igen- Kör alltid uppdateringarna från microsoft update.
Vad gäller formateringen så var det enbart för att förklara att jag inte har massa skit på datorn, inget annat. Provade ett par andra webläsare, ingen större skillnad, är stenhård på min regler på it, vill ju inte ha skit i maskineriet haha.
Kan det inte vara så att det är en del sidor som har problem då?
Att evafaluns dator funkar som den ska, men inte vissa sidor?


Visst kan det vara så patrikke, men över 2 veckor nu får väl hålla mig lugn ett tag till och se då, för någon annan lösning verkar inte finnas. Tack iaf
Annons
Det inte modemet då ----vad har du för modem ? har du kolla med annan dator ----så kan det vara modem --kontakta din internet levrt se vad dom säger --
Hej igen, har både provat med en annan router och en annan dator, ingen skillnad, snackat med bahnhof som jag varit nöjd med i flera år, ska inte vara några problem, har kollat massa grejer via tele med dom

vi har ju nu konstaterat att det bara är vissa sidor , så varför inte ge oss länkarna så kan vi själva testa.
Göcke kan var en besserwisser men här måste jag faktiskt hålla med honom. Ge oss länkarna så vi alla kan testa.

Annars, om du vill veta laddningstiden så testa:

http://www.numion.com/Stopwatch/index.html?

Där kan du testa sidorna.
JonahHex !!

Tack för den länken, kan vara kul att testa några sidor...
IS: 00:00:00.432. Aftonbladet 00:00:02.848 Expressen 00:00:01.300
Nu skall ni göra som JonahHex
testa samma länk i alla webläsarna. och jaga sekunder
blir ni klokare av det. kan ni återkomma.
Jag är säker att JonahHex har en rak förklaring på det också.

får ni sen reda på varför en sida får webläsaren att vrålhänga
så kan ju evafalun testa teorin

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem