Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Seegt

Seegt

Har snabbt internet åt bägge hållen, men vissa saker på it går hemskans långsamt. Kört olika virusprogram, hittar inget, formaterat och lagt in allting på nytt för kort tid sen och efter det gick det supert men helt plötsligt så segar vissa sidor och även messenger. Någon som har något vettigt förslag annars får jag formatera en gång till lite trist, tar mycket tid att få allt på plats igen.

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

Jag föreslår att du tar bort allt som har med java att göra och insallerar om den senaste java versionen.Hjälpe iaf.mig
Ja det är som vanligt. Man försöker hjälpa till men blir trampad på av överheten. Har man kört diskrensning, kört regclenaer med tex Ccleaner eller Glary å kollat Routern inställningar med DNS osv samt kollat datorrns nätverksinställningar så har man nog gjort vad man kan som novis.

Att vissa sidor kan sega är inget konstigt, spelar ingen roll hur ni gör eller vilken webbläsare ni har. Det gäller att gilla läget bara. En formaterad dator är helt ren men eftersom man vill komma åt alla "finesserna" på internet så kräver detta Flash å java. Har ni den senaste av dessa å har alla era så kallade bra uppdateringar så älska er dator för vad den är.

Men visst installera ni alla tweaks ni kan hitta om ni tror att detta kan hjälpa. Har provat allt. Tro mig! Man lan inte göra en dator eller webbläsare bättre än det man har.

Byt ISP om ni inte är nöjda men klaga hos dom först.

Göcke!! Du behöver inte vara ironisk över mina tips. Jag känner dig för väl för det. Du kan det du kan å jag kan det jag kan. Det är du som lärt mig det jag kan idag, tänk på detta.

Hur segt det än är så så är det roligare att sega med Internet Explorer än med någon annan webbläsare för då får man alla som kan det här med webbläsare med sig och slipper mothugg eller hur Göcke
Annons
nej jag är ingen webbälskare fan, för mej kvittar det vilket bara de visar sidan, men jag är nämligen tvingad att köra alla av olika själ.

och när en sida varken visas i FF eller i IE, då får man huvudbry ibland.
och är det så, kan man ju inte säga att den ene är bättre en den andre

JonahHex , jag försöker inte vara ironisk, jag vet att du skulle kunna ge svar på
det jag rekomenderade med att läsa inladdnings hastighet. och avikelser.

men vi har ju inte löst evafaluns problem , eftersom det var ett stickspår som lades ut , där är det med stor sannolikhet sidor som bör synas.

fans det telenor eller 3 reklam på sidorna kan det mycket väl ha varit någon av dem som strulade. eller andra
Jag har 2MB/s och är nöjd. Tycker ni har jädra brått att komma till graven hela gänget. På båten tar det ex fem (5) minuten att komma ut på nätet, sug på det. Kok en kopp kaffe eller gör 20 sittup under tiden. Tycker ni är slöa hela gänget.
Jag föreslår att samtliga i denna tråd går och lägg
er sig...........evafalun har inga problem med sin dator utan det är internet itself som är problemet.
karlmann

Visst kan vi ha lite brått och visst har vi snabbare lina än du men detta handlar inte om hastighet i grund å botten, nåt e fel på evafaluns inställningar eller nåt annat på hennes dator.

Om en sida är seg så är det inte hela världen. Som Göcke skrev så är det mycket som spelar in när det kommer till felsökning.

Felsökning som sådan är ett jäkla tråkigt jobb så man formaterar istället. Löser man nåt då? Nä det gör man inte, man skjuter bara problemen framför sig tills nästa gång det kör ihop sig.

Har haft mardrömmar om hastighet så jag knappt kunnat sova så jag vet vad som gäller. Har även testat Ubuntu, Linux genom Puppy och dualboot med Win 7/XP/Vista.

Det går INTE att trolla med knäna, tro mig. Men en hederlig felsökning så man kan utesluta vad som är åt h-e med vad det nu kan vara är ett måste. Avänd för allt i världen Google eller mail om ni nu inte får dom svar ni förväntar er här.

Det finns hjälp på forum eller andra ställen. Ge inte upp och gör Format:C det första ni gör.

Göcke=
Håller världen på att gå under? nää det gör den nog inte, tvivlar på att nån härinne märker nåt förrän det är försent...................

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem