Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

EzCAP

EzCAP

Jag såg ett program förra veckan Malou von Sivers program. Där visade de hur man lade in gamla videofilmer på datorn och dvd. Jag köpte en anordning som heter EzCAP, men jag får det inte att fungera. Är det någon som har gjort överföringar från video till DVD.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

du fick med ett record program med din EzCAP hårdvara, som du spelar in filmen till din Hårddisk med, sen får du bränna den på en dvd efter det.

http://www.ezcap.tv/
Jag har laddat ner programmet. Det finns många alternativ och jag har prövat allt. Har gjort 4-5 försök men inte lyckats få fram något som ser ut att vara någon slags film som fanns på videon.
Göcke, just nu så håller jag på och det står att jag överför videoklippet. Det verkar vara väldigt invecklat, får väl ringa kundtjänst om de förstår sig på. Det kostade ju 485 kr och då fick man med alla kablar bl a shartkontakten och kablar med gula, vit och röda kontakter att koppla in i de motsvarande kontakterna. Det hade varit roligt att få ladda ner filmer när barnen var mindre.
Annons
för att gå vidare så måste du nämna vilket program du använder för att spela in. så någon som använder det kan följa med i dina resoneman.

själv så har jag ett program som bara gör record på materialet och innan så väljer man vilken typ av filformat den skall spela in till.
Detta övergår nog mitt förstånd. Det verkade så enkelt när man såg det i TV:n

Det enda jag vet att är att jag sätter in en videofilm i min video och så har jag kopplat sladdarna där de skall vara. Sedan markerar jag att jag vill skapa en dvd och sätter in en dvd och startar videon.
Nu har inte jag utrustningen i fråga, men jag så programmet till Malou!
Och där fick jag uppfattningen att du skal göra som Göcke sa i sitt första svar i tråden, spela in filmen först till din hårddisk, sen bränna den till DVD'n från hårddisken.

Jag vet inte om det är möjligt att göra som du skriver: "Sedan markerar jag att jag vill skapa en dvd och sätter in en dvd och startar videon."

Hej, jag har kommit så långt att jag kan höra ljudet från min videoinspelning, men jag vill ju naturligtvis se hela videon. Jag tror inte att de visste så mycket mera på företaget där jag har köpt den.

Är det någon som vet namnet på den utrustningen som de visade i TV4, den kanske var enklare.
När programmet installerats på datorn kopplar du in den medföljande usb-sladden som har uttag för både scart och s-video i den andra änden – för att kopplas in i din gamla video. Sedan ska det bara vara att trycka på play och lagra dina mästerverk till film på hårddisken, eventuellt redigera dem och bränna dem på dvd eller blu-ray.

Detta gäller ett annat snarlikt konverteringsprogram vid namn Magix Video Saver men principen är densamma. Dvs gör som Göcke och Ingarm säger. Du ska alltså lagra VHS-mästerverken på din hårddisk först.

http://www.idg.se/2.1085/1.185503/enkel-digitalisering-av-dina-ga
mla-vhs-filmer
Var och letade på TV4, men det programmet är inte lagt ut än:
http://goo.gl/3THOK
Men jag tror EasyCAP var namnet!
Smart

Du kanske ska byta tillbaka till ditt gamla nick?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem