Nu har SJ en sådan otur så man "storknar" nästan. Ofattbart.
Nu sist med X2000 rätt in i betongfundamentet. Finns det några X2000-tåg
kvar att krocka. Jag tror inte det.
Det är tur att det finns betongfundament som stoppar tågen. År 1895 så
fanns det inga stopp. Då gick det så här.
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04003.jpg
Nu sist med X2000 rätt in i betongfundamentet. Finns det några X2000-tåg
kvar att krocka. Jag tror inte det.
Det är tur att det finns betongfundament som stoppar tågen. År 1895 så
fanns det inga stopp. Då gick det så här.
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04003.jpg
Antal svar på detta inlägg: 29
marknaden i ett nötskal alltså, alla skall gå med vinst och med så lite personal som möjligt.
Varför skall SJ gå med vinst. Det är ju löjligt. Eventuell vinst går ju in i stadskassan. Alltså tillbaka till oss skattebetalare.
Vattenfall kör samma stil. Vinster i miljarder.
Om SJ och Vattenfall går ihop sig, så räcker det. Men dom skall inte pressas
att fuska med underhållet, bara för att vinsten skall bli större. Då blir det snart
rena kaoset med järnvägar och kärnkraftsanläggningar.
Man börjar skämmas över att vara svensk.
Vattenfall kör samma stil. Vinster i miljarder.
Om SJ och Vattenfall går ihop sig, så räcker det. Men dom skall inte pressas
att fuska med underhållet, bara för att vinsten skall bli större. Då blir det snart
rena kaoset med järnvägar och kärnkraftsanläggningar.
Man börjar skämmas över att vara svensk.
Ju fler kockar...
http://www.e24.se/business/verkstadsindustri/kinesiska-snabbtag-red
o-att-erovra-marknader-i-vast_2528647.e24
Kanske dags att prova på något nytt...
http://www.e24.se/business/verkstadsindustri/kinesiska-snabbtag-red
o-att-erovra-marknader-i-vast_2528647.e24
Kanske dags att prova på något nytt...
Annons
vi kommer alla att bli arbetslösa i västvärden
Nu var det dags igen. Stackars SJ.
Grötingen ligger lite norr om Bräcke. Verkar vara rena vildmarken.
http://tinyurl.com/4zgam4m
Grötingen ligger lite norr om Bräcke. Verkar vara rena vildmarken.
http://tinyurl.com/4zgam4m
Klicka på storlek 5 så ser ni Grötingen
Det räcker inte att investera i någonting om man inte tänker underhålla det också. Det var väl så gamla Sovjet gjorde. Stora investeringar som aldrig underhölls och se vart det slutade. Men det är samma sak här. Det ser fint ut när det är nytt...:) Jag håller med leiake. Man skäms över att vara svensk.
Här hittade jag en rolig grej om att åka tåg i Kina. Där har dom inget SJ att
reta sig på. Dom har fyra klasser att välja på.
Åker man det billigaste så kostar en resa typ Stockholm-Göteborg 50:-.
Men då får man nog räkna med ståplats, eller i bästa fall ett värmeelement
att sitta på.
www.kinalotsen.com/resa-tag-kina.htm
reta sig på. Dom har fyra klasser att välja på.
Åker man det billigaste så kostar en resa typ Stockholm-Göteborg 50:-.
Men då får man nog räkna med ståplats, eller i bästa fall ett värmeelement
att sitta på.
www.kinalotsen.com/resa-tag-kina.htm
I Sverige kommer tågen sällan i tid..
I Kina är dom ju så så petiga med att komma i tid, så lokförarna överskrider hastigheterna med över 100 km/h om inte mer ibland för att inte bli straffade med löneavdrag eller sparken..
Var det inte 1-1½ år en ungefär? Lokföraren höll så hög hastighet för att komma i tid att tåget spårade ur i en kurva innan tågstation och kolliderade med ett annat tåg.. Kommer inte ihåg hur många som dog den gången.. Var nog ett 100 personer, och flera hundra skadade..
Sen finns det ju många olyckor som hänt både före och efter den händelsen:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/66-doda-i-kinesisk-tagkolli
sion_1187405.svd
http://www.sydsvenskan.se/varlden/article881383/19-doda-nar-
tag-sparade-ur-i-Kina.html
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7173244.a
b
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7173264.ab
Bara en bråkdel.. Jag läste någonstans att 3000 människor per år dog i Kina i enbart tågolyckor.. Då åker jag hellre med SJ, och kommer för sent om tåget ens kommer..
Att åka tåg i Kina är förenat med livsfara..
I Kina är dom ju så så petiga med att komma i tid, så lokförarna överskrider hastigheterna med över 100 km/h om inte mer ibland för att inte bli straffade med löneavdrag eller sparken..
Var det inte 1-1½ år en ungefär? Lokföraren höll så hög hastighet för att komma i tid att tåget spårade ur i en kurva innan tågstation och kolliderade med ett annat tåg.. Kommer inte ihåg hur många som dog den gången.. Var nog ett 100 personer, och flera hundra skadade..
Sen finns det ju många olyckor som hänt både före och efter den händelsen:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/66-doda-i-kinesisk-tagkolli
sion_1187405.svd
http://www.sydsvenskan.se/varlden/article881383/19-doda-nar-
tag-sparade-ur-i-Kina.html
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7173244.a
b
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7173264.ab
Bara en bråkdel.. Jag läste någonstans att 3000 människor per år dog i Kina i enbart tågolyckor.. Då åker jag hellre med SJ, och kommer för sent om tåget ens kommer..
Att åka tåg i Kina är förenat med livsfara..
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem