Nu har SJ en sådan otur så man "storknar" nästan. Ofattbart.
Nu sist med X2000 rätt in i betongfundamentet. Finns det några X2000-tåg
kvar att krocka. Jag tror inte det.
Det är tur att det finns betongfundament som stoppar tågen. År 1895 så
fanns det inga stopp. Då gick det så här.
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04003.jpg
Nu sist med X2000 rätt in i betongfundamentet. Finns det några X2000-tåg
kvar att krocka. Jag tror inte det.
Det är tur att det finns betongfundament som stoppar tågen. År 1895 så
fanns det inga stopp. Då gick det så här.
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04003.jpg
Antal svar på detta inlägg: 29
Nu har du fel,leiake.
Det är euromaint som hade ansvaret för transporten. Det är dom som sköter allt underhåll på x2000.
Det är euromaint som hade ansvaret för transporten. Det är dom som sköter allt underhåll på x2000.
leiake
http://www.postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=407794
enligt detta inlägg på Postvagnen.com så har de 36 styck X2000 kvar i trafik nu.
http://www.postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=407794
enligt detta inlägg på Postvagnen.com så har de 36 styck X2000 kvar i trafik nu.
loket55!
Euromaint har ju nästan alla X2000 i sin plåtverkstad. Denna olycksaliga
vinter är inte slut ännu. Snart finns det inga X2000 kvar att köra.
Hade jag varit VD på SJ, så hade jag sagt upp mig. Bums!!
Euromaint har ju nästan alla X2000 i sin plåtverkstad. Denna olycksaliga
vinter är inte slut ännu. Snart finns det inga X2000 kvar att köra.
Hade jag varit VD på SJ, så hade jag sagt upp mig. Bums!!
Annons
Och nu spårade en vagn ur med delar från det skadade loket, snacka om otur!
Brinken!
Hur gick det för han som körde traktorgrävaren.????
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04004.jpg
Hur gick det för han som körde traktorgrävaren.????
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04004.jpg
SJ får sätta in trampdressiner
är man två på en sådan så klarar man ledigt 5mil på en dag.
föresten x2000 på bilderna ser ju ut som skrynkliga ölburkar
är man två på en sådan så klarar man ledigt 5mil på en dag.
föresten x2000 på bilderna ser ju ut som skrynkliga ölburkar
Jag, gillar inte X2000, det är alltid så mycket fel med dom, så det är bara bra att dom försvinner ett efter ett, (så länge ingen skadas vill säga).
I övrigt så har SJ fått orättvist mycket med kritik den här vintern, när trafikverket bör ansvara för majoriteten av allt strul..
Signalfel = Trafikverkets ansvarsområde
Fastfrusna växlar = Trafikverkets ansvarsområde
Igensnöade spår = Trafikverkets ansvarsområde
Strömlöst = Trafikverkets ansvarsområde
Fel på tåg = SJ:s ansvarsområde
I övrigt så har SJ fått orättvist mycket med kritik den här vintern, när trafikverket bör ansvara för majoriteten av allt strul..
Signalfel = Trafikverkets ansvarsområde
Fastfrusna växlar = Trafikverkets ansvarsområde
Igensnöade spår = Trafikverkets ansvarsområde
Strömlöst = Trafikverkets ansvarsområde
Fel på tåg = SJ:s ansvarsområde
Fel på tåg = SJ:s ansvarsområde
Inte bara SJ, Finns numera många bolag som kör tåg i Sverige, som hjulincidenten i Osby i måndags t.ex. Veolia-tåg (Malmö-Stockholm), med inhyrt lok från HectorRail.
Danskarna tagit över Västtrafiks tåg (DSBFirst)
Tyskarna tagit över Östgötatrafiken, Bara 2 av flera exempel på andra tågoperatörer i Sverige än SJ.
Inte bara SJ, Finns numera många bolag som kör tåg i Sverige, som hjulincidenten i Osby i måndags t.ex. Veolia-tåg (Malmö-Stockholm), med inhyrt lok från HectorRail.
Danskarna tagit över Västtrafiks tåg (DSBFirst)
Tyskarna tagit över Östgötatrafiken, Bara 2 av flera exempel på andra tågoperatörer i Sverige än SJ.
Jag vet, det finns många, framförallt när det gäller pendeln. Vad jag ville få fram var att SJ får ta väldigt mycket skit för det som transportstyrelsen har som ansvarsområde.. Det gäller ju inte bara SJ som du säger, utan även alla dom andra aktörerna ute på rälsen..
Men eftersom som majoriteten av Sveriges befolkning verkar ha ett IQ under 70 (vilket är den undre gränsen för normal begåvningsnivå), så skyller dom på första bästa tillgängliga.
Det är ju iof inte bara inom detta områden.. Samma sak med kundtjänst på olika företag av diverse slag.. Det är telefonisten, som ska ha sig en åthutning, hon ansvarar för alla brister och ska skällas ut efter noter..
Men eftersom som majoriteten av Sveriges befolkning verkar ha ett IQ under 70 (vilket är den undre gränsen för normal begåvningsnivå), så skyller dom på första bästa tillgängliga.
Det är ju iof inte bara inom detta områden.. Samma sak med kundtjänst på olika företag av diverse slag.. Det är telefonisten, som ska ha sig en åthutning, hon ansvarar för alla brister och ska skällas ut efter noter..
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem