Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sovmorgon

Sovmorgon

Vad är sovmorgon för dig?

Så länge jag kam minnas tillbaka i livet, så har jag varit morgon människa, att komma för sent till jobbet, det har inte funnits i mitt liv, trots skift arbete i mer än 20 år.

Idag när jag varit pensionär i 7 år så har mina tider inte förändrats, vaknar aldrig senare än sex, oavsett när jag lägger mig, och känner mig aldrig trött mer än på kvällarna, lägger mig normalt vid 22.00 - 22.30

Hur är dina sovtider, du som är pensionär, blev det de sovmorgnar du hade tänkt dig när du fick möjlighet?
Antal svar på detta inlägg: 6
Nej, det är som vanligt vaknar runt 05,00 och lägger mig vid 23,00. Men jag har bara varit pensionär i knappt ett halvår.

Jag tror att det är svårt att ändra sovvanor efter ett arbetsliv på över 50 år.
Är pensionär seden fyra år tillbaka.Vaknar alltid vid sextiden.
Pensionär sedan 5 år. Lägger mig vid 1-1,30.
vaknar vid 4.30- 5.00 tittar på text.Tv nyherna
lägger mig igen 6.00 och sover till 8.00 !
Om jag inget särskillt har att göra på dagen
kan jag efter lunch 12.00 lägga mig och titta på TV
och då slummra en stund också !

Annons
Som pensionär tänker jag då fan inte behålla de sovvanor jag har idag. Jag är skiftarbetare...
Som lokförare har jag i trettiofem år haft fruktansvärda oregelbundna tider.
Man kunde börja och sluta på dygnens alla timmar och lägg till att man har jobbat varann helg. Började jag jobba vid 2-3 tiden på natten så kunde jag aldrig sova på kvällen innan! Nu har jag varit pensionär i ett år och nu har jag blivit en kvällsmänniska, lägger mig vid 2-tiden och vaknar vid 8. Lägger mig för att läsa tidningen på eftermiddagen och naturligtvis blir det en liten lur.
Jobbade också inom järnvägen som växlare på Malmö Godsbangård, hade ungefär liknande arbetstider som loket55, och trodde när jag pensionerades att et skulle bli långa sovmorgnar, men ödet ville annat.

Jag klagar inte för jag njuter av tystnaden på morgonen, och speciellt under den ljusa årstiden kunna sätta sig på cykeln och ge mig ut en bit utanför stan innan avgaserna mer eller mindre gör det outhärdligt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem