Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Androidsnack

Androidsnack

Finns det nåt intresse här att snacka Androidmobiler och olika sorters appar/widgets?
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

http://www.freeonlinepcgames.net/sv/play-free-online/plumber-flash-games/
Har ni problem med batteriet? Ladda mobilen,koppla på en solcells-laddare. Nu kan ni sitta under en björk i skuggan hela dagen och spela spel utan batteriet ta slut!
Laddar den bra i skuggan?
Annons
Den håller batteriet på en bra nivå så länge den är på. Ladda även i skuggan.

Vet inte var man köper den. Jag köpte min av mitt barnbarn,som skaffat den genom sin skola. Pris 150:-
Bäst i test enl IDG

http://www.adisgladis.se/elektronik/solcellsladdare/power-plus-cobra-solc
ellsladdare
Här ser ni hur en solcellsladdare ser ut. Den skall man tydligen ha ha hängande
runt halsen när man är ute och går i skogen en solig dag.

Kostar 375:- hos www.coolstuff.se

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04062.jpg

Hej alla. Hoppas att Ni inte flyter bort i värmen. Nu till mitt problem. Har en Sony Ericsson Xperia X8 som jag är nöjd med. Vårt barnbarn hade också en sån som hon fick av Tele2 om hon förlängde sitt avtal. Hon gillade inte den eftersom hon måste kolla på "tangentbortdet" när hon SMS:ade. Hon erbjöd då oss (min fru, hennes mormor) att få köpa den. Sagt och gjort, vi köpte den.
Nu visade det sig att dess operativ var Anderoid 1.6, och jag har 2.1. Vi vill ju gärna ha samma, eftersom hon (kära hustrun) ofta frågar mig hur hon ska göra och det skiljer sig en del mellan versionerna. Men Ericsson har ju allt vi behöver, trodde jag. Körde en uppdatering, men den ville inte. Vad som händer är följande:
Kopplar ihop mobilen med datorn (XP SP3) och Ericssons programvara talar om att det finns en ny version av operativet. Sätter i gång uppdateringen och eftersom vi inte är intresserade av de program som dotterdottern laggt in, sket jag i att ta backup, utan körde på. (Klickade att jag förstod att vissa program skulle försvinna). Steg 1 att uppdateringen startade gick bra, seda även förberedelserna. Då kom det upp hur jag skulle förbereda telefonen.
1:Koppla bort telefonen och sedan USB-kabeln från datorn.
2:Stäng av telefonen och vänta i 5 sek.
3:sätta i USB-kabeln i datorn.
4:sätta i USB-kabeln i telefonen och samtidigt hålla in retur-knappen.

Och sen då. Där står datorn och väntar, och väntar och väntar. Till slut kommer en skärm upp som frågar om jag misslyckats med uppdateringen. Men det gör inget tycker Ericsson, det är bara att börja om från ett igen.
F-n vad trött jag blir.

BoboSlacke!

Det kanske inte går att uppgradera. Läs bifogad artikel.

www.idg.se/2.1085/1.267551/svart-uppgradera-till-android-20
Köp. slit & släng marknaden ökar i rasande fart och alla tvår sina händer.

Vi köper prylar som har minimalistiskt av allt för att hålla vinst marginalerna uppe
och på grund av detta så lever inte prylarna längre än till nästa uppgradering.

Man kan både buga & tacka konsumenterna , att de inte har insett detta tidigare.
Enligt Ericsson ska det gå alldeles utmärkt att uppdatera till 2.1. Har även läst på hos swedroid om folk som uppdaterat och dom är nöjda. Får läsa på lite mer och hoppas jag hittar något matnyttigt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem