Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Androidsnack

Androidsnack

Finns det nåt intresse här att snacka Androidmobiler och olika sorters appar/widgets?
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

BoboSlacke!

Prova att göra en fabriksinställning på din telefon.
Därefter tar du hem 2,1, om dom säger att det går, så går det.

Det kostar ju inget att prova.
Samsung ska visst uppdatera en del av sina androidmobiler till 2.3 Gingerbread. nån som uppdaterat och märkt nån skillnad.

[ www.sweclockers.com/nyhet/13966-samsung-uppdaterar-till-android-23 ]


JonahHex!

Det här med uppdateringar är ju rena "nyset". Man märker ingenting.
Troligen handlar det om säkerhet. Det är ju givetvis bra.

Men jag skulle hellre se att "skurkarna" avrättades offentligt som orsakar dessa
problem. Dom är unga och intelligenta. Men ändå "korkade".

Lämplig visningstid på avrättningen vore vid 20:00-tiden på TV4+.
Det är nog ingen annan TV-kanal som vågar.
Annons
vist finns det nyheter , men det mesta ligger under ytan som
Gingerbread har bättre prestanda

Bättre batteritid tack vare bättre strömsparfunktioner och hantering av laddade appar.

Gingerbread kommer automatiskt att stänga appar som ligger i bakgrunden och tar upp för mycket minne.

Bättre applikationshantering som gör det möjligt att se hur mycket minne eller batteritid en viss app upptar.

Det går även nu att se alla applikationer som är aktiva och du kan tvinga att stänga en app som har låst sig.

Ett uppdaterat användargränssnitt.
som ger flera valmöjligheter som knapper och menyer

men det viktigaste är inte att uppgradera så snabbt som möjligt
eftersom alla tillverkare har skräddarstyra delar som inte Google bryr sig om att ta med.

förmodligen en av orsakerna att en del inte kan instalera en uppgradering.
Hej igen. Ni har väl alla undrat hur det gått med min uppdatering!!!
Jag kontaktade Ericsson och jag gjorde allt rätt enligt dom. Dom trodde att det nog var något knas i min dator, och rekommenderade mig att försöka på någon annan. Sagt och gjort, och se, det funkade. Det är troligen en drivrutin som knasar sig, men det gör ju inget för nu är telefonen uppdaterad till 2.1 och lär aldrig kunna uppdateras till någt högre. En trevlig helg på er alla.
BoboSlacke!

Då är det dags för din dator att "fabriksinställas", annars blir det trubbel igen.

Man måste ha alla grejer i ordning, annars blir det strul.
Tack för en bra "feedback". Jag hjälpte dig inte, men hade jag anat att
din dator var orsaken, så hade jag ju förordat annan åtgärd.

Har försökt i minst en vecka nu att uppdatera till 2.3 Gingerbread via Samsung Kies men det har inte kommit nån uppdatering.
Har kört Samsung Kies som admin men som sagt utan framgång.

Nån som fått det att fungera och isåfall tala om hur?

Har en Samung Galaxy mini.
Samsung har ju haft problem med sin utrullning av 2.3, så du får vänta
JonahHex,

till Galaxy mini så är det släppt som betaversion i vissa länder, datum för att uppdatera i Sverige är ej satt än, men bör dyka upp upp väldigt snart. Då är det version 2.3.3 med kod XXKPF som gäller.
Glöm inte heller att ladda ner senaste versionen av kies och se till att telefonen står inställd för KIES under USB inställningarna i telefonen.

Det som tar lite tid är att det ska fungera felfritt med TouchWiz. Dock får man hålla i åtanke att Samsung är enormt snabba i jämförelse med HTC, SE etc.

Det är värt väntan eftersom det är stooor skillnad mot 2.2, batteriet får nytt liv.
marreboy.

Jag tackar för den utförliga informationen.

Senaste Samsung Kies har jag men detta "se till att telefonen står inställd för KIES under USB inställningarna i telefonen." Hittar jag inte under mina inställningar.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem