Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Självscanning på ICA

Självscanning på ICA

Idag så testade att scanna ut helt själv.
Det gick bra.

Det är en konstig känsla när man går rätt ut , utan att betala.
Den känslan måste upplevas efter alla år i köer.

Jag betalade ju givetvis. Men......... ändå inte.

Personalen på ICA i Mariestad är väldigt hjälpsamma. Minst sagt.
På en skala från 1-10 så får dom faktiskt en 9:a+.

Antal svar på detta inlägg: 7
Jag ger tusan i detta numera. Det är så förbenat marigt att bli kollad och få plocka upp allt igen. Dessutom så måste man ju ändå vända sig till kassan om man har någon rabattkupong eller om man köpt en öl (eftersom de måste kolla om man är 18 år)
Dessutom blir det mindre arbetstillfällen
PerAsk!

Många kanske tycker som dig. Öl och cigarretter är lite marigt.

Dessutom måste man vara nykter när man handlar annars blir det "avstämmning".
Inget gott utan att det har ont med sig.

Men jag tycker självscanning är suveränt så här länge.
Öl kan du ju köpa på systemet. Då behöver du inte köpa så många burkar.

Självskanning har bara kommit till för affärerna ska spara på personalkostnaderna, är det nån som har märkt att det har blivit billigare?
I för sig så går det rätt fort att skanna,vid ett par tillfällen har jag blivit ombedd att plocka upp varorna men jag har vägrat ,antigen får personalen plocka upp varorna eller så lämnar jag tillbaka allt.
Så kan man göra om man rent mjöl i påsen.
Annons
loket: Jag gör precis likadant. Efter att ha blivit kontrollerad 3 av 4 gånger, motsätter jag mig absolut inte kontrollen, men det är DE som får göra jobbet. INTE jag. (också alltid rent mjöl i påsen)
Jag har bara blivit kollad 4 gånger utav kanske 40-50 tillfällen. Två av kontrollerna skedde redan under de fem första köpen men sedan har det varit lugnt.
Kuponger går alldeles utmärkt att scanna in vid utcheckningen där jag bor i alla fall.

Om priserna sjunkit vet jag ej och det är väl inte så troligt men kanske man slipper en del av höjningarna som hade kommit om man inte rationaliserat.
Jag tror jag blir kollad ungefär med samma intervall som Wacko.
Det har säkert lite med att göra hur länge man har haft scanner, hur ofta man handlar och hur mycket man handlar. Det spelar nog roll allting för hur ofta det blir avtämning.

Om priserna sjunkit vet jag inte, men väntetiden att stå och glo i en kö i evigheter har dock sjunkit. Även om man nu råkar ut för en avstämning så går ju kön snabbare än i en vanlig kassa, så man tjänar ändå på det, avstämning eller ej..
Jag tycker att självscanning är suveränt, på våra Ica Maxi finns även en station där du sätter i själva scannern, drar bonuskort och betalar. Ingen annan person är inblandad alls, det går smidigt.

En annan fördel med detta är ju att du nu mera själv kan åka och storhandla utan större problem eftersom allt redan ligger i kassar, förr blev man mer eller mindre stressad av att först lägga i vagn, packa upp vid kassan, packa ner igen åka hem för att sedan igen packa upp osv.

Nu så ligger det i kassen och packas inte upp förrän man kommit hem (förhoppningsvis). *S*

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem