Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Telefonabonnemang

Telefonabonnemang

Från 1 September höjs priserna på fasta telefonabonnemang här hos
oss.Månadsavgiften höjs ,motsvarande 141 Kr, ytterligen tillkommer
debitering av lokalsamtalavgift+lokalnätavgift.

Det är bara minutdebiteringen som blir oförändrad. Altt det övriga är bara luft som man ska betala för. Överväger att säga upp abonnemanget men problemet är att många av våra bekanta inte har mobil. Vi har mobil, så det är inte ett större problem för oss, men vi måste tänka att andra inte kan få kontakt med oss,
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag har IP-telefon vilket är det samma som fast telefon genom Cellip

http://www.cellip.com/tjanster/cellip-standard-privat/

Den har jag haft nu i 5-6 år och är helt nöjd med den
Det kostar mig 39:- i abonnemangsavgift vilket man får ringa upp för
Priserna till fast telefoni i Sverige är så låga som 17 öre minuten dagtid och 9öre minuten kvällstid och helger

jag har en adapter som man kopplar in i bredbandet och är helt oberoende av att jag flyttar runt i sverige och slipper betala flyttningsavgift och är helt oberoende av vilken internetleverantör man har.

Jag bor i Laholm och har tagit ett Laholms nr men när jag åker till Kiruna har jag min adapter med och pluggar in den i bredbandet hemma hos min bror t.ex och kan ringa direkt som vanligt med mitt Laholmsnummer helt utan extra kostnader

39:- räcker till mellan 6-8 timmar samtalstid och man ringer klart gratis till personer som har Cellips abonnemang

Håller man sig på 40:- inom en månad så är ju årskostnaden inte mer än 480:-

DedaPera, Iptekniken är underbar.

men du har aldrig tänkt på att den anslutning du kopplar din dosa till också kostar.

så i ditt fall hade man alltså också kunnat haft mobilt breband
det är samma sak.

men vad händer den dagen när man står vid en stuga
utan kabel/fiber och mobilt bredband eller mobiltäckning.

det finns plattser av detta slaget fortfarande i sverige.
Ja Göcke det har jag klart tänkt på innan jag skaffade IP-telefon så hade jag både Internet och Telia abonnemang på telefonen, nu har jag allt genom Internet och blir mycket billigare

Den stugan kanske inte har haft telekablar framdragna innan häller så då är man på samma punkt och stampar i alla fall

Annons
DedaPera!

Jag anar att du retar dig på mina inlägg.

Glöm det. Jag har detta Forum som en hobby, inget annat. Vi löser inga problem
genom att vara osams. I alla fall inga världsproblem.

Jag hakade på ditt Cellip. Direkt fick "Ozzy" och "Göcke" rätt.

Jag citerar:

Kan jag ringa 112?

Ja, du kan ringa 112, men enbart om du har ställt in i vilken kommun du har placerat din utrustning!

Du ställer in vilken kommun du placerat utrustningen i under Dina Sidor. Oavsett vilket så rekommenderar vi att du alltid har en mobiltelefon tillgänglig eftersom du då även får en liten försäkran mot strömavbrott. En sådan kan dessutom spåras ännu mer exakt än fast telefoni ur SOS-alarmsynvinkel."

Det är bara bluff och båg.
Nej leiake jag retar mig inte på någons inlägg

och ja man går in på sin sida på Cellip och fylleri där vart 112 ska gå till i mitt fall till Laholm och tar jag med telefonen till t.ex. Kiruna så kan jag då ändra att 112 går till kiruna.

Nej leiake det är inte bluff och båg jag har vid 2 tillfällen faktiskt ringt 112 här i laholm och det funkar perfekt

Chrille2 som är medlem här på IS bodde i Laholm innan och har Cellip telefoni han bor nu i en annan stad och det funkar perfekt med de nummer som han hade här och även 112 nummer som han barra bytte på sina sidor
Nja , så var inte fallt en gång i tiden, skulle stugan ha telefon eller el, så drog man den dit och vi alla var med och betalade.

Idag så får den enskilde betala dyrt om man skall gör detta.

Det är skilnaden.

och ingen mobil leverantör sätter upp en mast/länk enkom för en användare.
utan man inväntar att någon sträcka av systemen läggs ned och antalet man tros täcka , bär sig.

eller om man kan hoppa på fiber dragningen, men den är inte gratis den heller.

så det är därför vi har det som vi har det idag.

Tekniken och vinstintresset borde alltså inte få vara ett hinder.
Det är typ nu som min gamla mor (83 år) har flyttat till ett nybyggd lägenhet här i Laholm.
Huset saknar telefonuttag/TV uttag allt går genom bredband och Telia har ensamrätt i de byggnaderna så hon har Telias TV och Telefoni genom bredbandsuttaget alltså IP-telefoni som är bunden till Telia

Finns inga andra alternativ tyvärr
Göcke!

Du vill med andra ord förstatliga hela infrastrukturen.
Då är vi överens. Första gången på 12 år.

Men då skall det göras riktigt. Inga halvmessyrer.
Telia, SJ, banverket och hela "skiten" i en påse, så dom inte kan skylla på
varandra. Dessutom en "resegaranti" som fungerar i hela världen.

Alla flygbolag skall ingå.
Ja har man XP på sin dator så är man bakåtsträvare för att man inte vill kasta ut en massa pengar på ny dator och nytt OP-system

Att man inte kan anpassa sig till det nya Tele systemet innebär inte att systemet är dåligt, men här värkar vissa vara rädda för det nya utvecklingen

Det är trots allt vi medborgare som har röstat fram politikerna som har privatiserat och styckat upp det som en gång var statligt

Med demokratiska val så har vi själva valt att ha det som det är nu.
DedaPera!

Man sitter på en guldgruva som infrastukturen är. Varför säljer man.
Man behöver pengar. Givetvis.

I en diktatur får man inget veta om finanserna. I en demokrati får man
inget veta heller.

Vi vet ingenting. Men Finansministrar dom vet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem