Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Inte rökt på två dygn :D

Inte rökt på två dygn :D

Jaaa, det känns lite konstigt att inte röka som jag gjort så länge som jag gjort, eller länge och länge det är några år men jaja... Jag använder nikotinplåster och det fungerar faktiskt riktigt bra, även om man får lite sug ibland. Fick tanken på att sluta efter jag pratat med Daniel på ICQ och han hade slutat då tänkte jag då ska sjutton jag också klara av det ;) Så jag har gått och grunnat på detta så till slut bestämde jag mig. Så det är bara att hoppas att det fungerar!

Någon annan som slutat röka här?

Mvh
Eric
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

är passiv rökare nu, ränderna går aldrig ur. tycker det luktar så himmla gott med nyrökt
Skall inte komma med några råd , bara önska díg lycka till.
Har rökt i mer än tio år .. möjligen försöker jag sluta i samband med rökförbudet på krogen..
Grattis! En annan värld öppnar sig nu...jag slutade för 12 år sedan och det var inte så svårt som jag trodde...är tvärtom mot Göcke-fy vad det stinker om rökare-och det har det gjort om mig med-urk!! Men att man ändå är sugen ibland-DET försvinner nog aldrig-ska hålla tummarna för dig!
Annons
Eric - kämpa på. Har aldrig rökt en cigg, bara ngn enstaka cigarr/cigarill och då varit rasslig i halsen efteråt eller var det whiskyns fel.
Vi har alla våra svagheter som vi kämpar med. Jag är för kort i förhållande till vikten men problemet är att jag slutat växa (eller inte tar itu med det andra problemet).
Passiv rökning - min sambo röker ute klokt nog men har under 70-talet varit ute för passivrökning.
Cancerfonden har haft aktier i tobaksföretag - avsätt styrelsen omedelbart.

Kämpa på även om en del kiosker måste gå i kk om de inte lyckas utöka spelsidan.
Tack för allt ert stöd. Jag har inte rökt än. Det börjar faktiskt kännas lite lättare nu, men så kommer det stunder då man har sug efter det. Men jag tror att de inte är lika starka längre.. Bara hoppas att det löser sig.
Har själv hållit upp i tre veckor nu och det går förvånansvärt bra, har bytt cig. mot portionssnus bara för att ha nåt istället för, och en dosa räcker c:a 3-4 dagar för min del så man är ingen storsnusare precis.
Var även på apoteket och fick råd av tjejen där att prova nikotintuggummi (nicorette) som finns i två olika styrkor 2-4 mg beroende på hur mycket man rökt/dag, jag köpte ett 2 mg:s paket som man tar när suget infinner sej och det funkar på mej i allafall och sen är dom goda också, finns olika smaker och kostar c:a 65:-.
Så mitt råd Erik: gå till apoteket och prata med dom så får du info.
Lycka till.


Bytte ut mitt snus igår mot tobaksfritt snus, undra hur länge det håller i sig är snussugen som en idiot nu.. och då har det vara gått typ 12 timmar :)
ej rökt sedan för förra söndagen. Kanske slutar nu efter 27-28 år. En sak är klart. hemma luktar det inte lika dåligt längre och det smakar inte illa i munnen på morgonen längre. Jag mår faktiskt bättre.
Nu har det gått c:a två månader sen sista blosset och det går fortfarande lysande.
Hur har det gått för dej Eric och ni andra som tänkte sluta ??

/Benny
Hej benny!

Jag höll upp i tre veckor, sen inträffade endel tråkiga saker i mitt liv, så jag var tvungen att sluta för att ha något att lugna ner mig med. Men jag får försöka igen, när saker och ting lugnat ner sig..

Lycka till benny och ni andra!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem