Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Högtalare efterlyses

Högtalare efterlyses

Hej. Jag har windows 7 i en Asus laptop. Jag älskar "maskinen" så de é inte dé.
Men jag blir galen på att högtalarikonen försvinner från aktivitetsfältet längst ner, och det ganska ofta.
Hur i jäsiken får jag tillbaka den??????
Alltså jag lyssnar en hel del på musik och andra videos, jobbar med min
hemsida bl.a. och då vill jag kunna reglera ljudet redan INNAN jag kommit in i själva filen. Alltså, det finns de som sover när jag sätter igång och de sover inte längre när jag startat ...utan....min jäkla ikon.
Tacksam för assistans från er fantaster därute.
:) :) :)
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Har du tryckt upp "visa dolda ikoner" -> "anpassa" och ändrat där så den alltid ska visas i aktivitetfältet?
Hej jo jag har tryckt upp visa dolda ikoner och jag har kollat på anpassa, men det finns inte där....inte som förut, det är bort helt enkelt, jag har något som kallas för SRS premium aktiverad och det vete fåglarna vad det är sedan har jag realtek HD-ljudkonfig. och den ikonen syns, men den gamla goa högtsalarikonen är borta....finns det något mer jag kan göra???? Du snälle Grindewald

:)
alltså jag är inte full om du nu tror det, jag menar högtalarikonen och INTE högt-salar-ikonen.
Annons
Hoppas någon annan kan svara här istället för jag har ingen vidare koll på detta heller igentligen :)

Har också realtek HD-ljudkonfig men ser den gamla goa högtalarikonen också.

http://www.sevenforums.com/sound-audio/121771-speaker-icon-missin
g-windows-7-a.html

där är i alla fall en länk till en kille som verkar ha samma problem, du kan ju kolla om några det är något som stämmer in där.
Och du kan ju testa uppgradera drivrutinerna till ljudkortet.
När du är i anpassa klicka på Aktivera och inaktivera systemikoner(blå länk)
kolla att högtalaren är "på"kanske så enkel fel.
Hej och god morgon!
Angående w7 och systemikoner!
Har du testat att "Högerklicka" i aktivitetsfältet på klocka&datum?
Sedan så klickar du på "Egenskaper"
Då får du fram "systemikoner"
Klicka med av /på funktionen för högtalatfunktionen! hoppas detta hjälper?
Om inte tidigare svar har hjälpt så kommer en till.Skriv gpedit.msc i"kör"
den får du lättats framgenom att trycka på microsoft logon(flaggan)och på R
samtidigt.Klicka på Enter.Klicka på plustecnet vid administriva mallar och sedan på "alla inställningar"Leta fram "ta bort ikonen för volymkontrollen"i högra panelen och kolla så den inte är aktiverat av misstag i någon annan program.Är den aktiverat så dubbelklicka och markera rutan för"inte konfiguerat"och starta om datorn.
gpedit finns inte i Windows 7 Home premium utan endast i Ultimate versionen
OK, PerAsk.
Visste inte det.Jag har Ultimate och Wxp-pro gpedit finns i båda
Denna fixen ska tydligen funka på windows 7 också. har aldrig gjort det själv men enligt alla kommentarer verkar det funka utmärkt.

http://www.youtube.com/watch?v=9iRMjZHmjKU

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem