Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Kan inte öppna filen med vidiofilm

Kan inte öppna filen med vidiofilm

När jag har filmat med min digitalkamera kan jag inte öppna den filen,bara dom filer med bilder i.Jag har provat att högerklicka på filen och öppna med,
dom program jag har.

Tackar på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3 Nästa »

hur vet du att alla filerna är MPG filer , ser du de dolda filendelserna?

M4V = troligen videofilen
M4H = troligen tumnagelfilen
Under tumnagelfilen står det. Ex M4V00273.MP4
Under vidiofilen står det EX M4V00273 ( Livboj med triangel i.)

När ja har filmat med kameran vid olika tillfällen har märkningen varierat mellan
M4V och M4H på vidiofilen.Varför. Det är M4H som inte går att öppna.

Hopplöst fall?

Behövs m4h filerna?

När jag filmade med min Canon Powershot så skapades videofilen samt en fil som heter thm, men jag har raderat dessa thm-filer utan något problem. Jag minns inte vad thm filen hade för syfte.

Prova att kopiera någon av dina filer till en annan katalog och därefter radera m4h filen och se om det funkar.

Att sedan dina filer går att öppna i Mediaplayer classic är också ett tecken på att det saknas någon codec som inte den ordinarie Mediaspelaren har eller klarar av.

På jobbet upptäckte jag att då vi filmade med en videokamera så uppstod någon fil men fn. bortglömd filändelse. Den gick iaf bara att spela upp med Sonys eget program. Jag provade då att byta filändelsen mot avi och hux flux så fungerade det att se filmen med vanliga mediaspelaren.
Annons
M4H filen är ju vidiofilen,den kan jag ju inte ta bort.

Du skrev att m4v var den fil du kunde se. Kan du se hur stora de två olika filerna är. Är de lika stora eller är m4h mindre?


Jag kom på va som skiljer mellan M4V och M4H, M4H är i HD upplösning.
Hade av misstag ändrat till M4V,= den går att öppna.Men jag vill ju ha i HD.
Som därför inte går att öppna.
Lösningen, ett program som öppnar M4H.

Kanske inte hopplöst fall.
ja det är lite som gör det
Jag har inte något program som öppnar M4H. Finns det någon som vet om program som öppnar M4H?
Aqvist , du har fått flera förslag tidigare i tråden

VLC
Media Player Classic
MPC-HT
KMplayer
quicktime
mfl

och problemet som jag tror du hamnat i är att M4H har fel filändelse, kopier filen och byt filändelse på den så kan du leka med olika filändelser, men det förutsätter att du har ändrat så du ser filändelserna i utforskaren.

även en lista på dessa har du tidigare i tråden

Programet PMB har jag för mig kan konvertera till DIVX format för att kunna bränna en dvd i det formatet
En liten parentes. Min jobbarkompis köpte en Sony videokamera med HD kvalitet inför en jordenruntresa. Problemet var bara att i HD kvalitet gick det inte att bränna ned filerna på dvd. Inte ens återförsäljeren lyckades. Surt eller?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem