Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Kan inte öppna filen med vidiofilm

Kan inte öppna filen med vidiofilm

När jag har filmat med min digitalkamera kan jag inte öppna den filen,bara dom filer med bilder i.Jag har provat att högerklicka på filen och öppna med,
dom program jag har.

Tackar på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Jag har provat fyra program av förslagen, tre hade jag provat tidigare.Och bara lyckas öppna M4V.Nu hoppas jag någon som vet hur man öppnar en
MP4 fil Märkt M4H i Mina bilder.

Skulle du kunna filma en testfilm i det formatet och mail till någon av oss? Det behöver bara vara några sekunder

ex till mig g@askerlund.se
Kan man inte prova att öppna filmen i Gspot? Kan egentligen inget om detta men vet att man får massa info genom att använda det programmet.
Annons
dessa format är det du har i kameran
AVCHD
MP4/AVI

och upplösningen är för
AVCHD 1920 x 1080
AVCHD 1440 x 1080

MP4/AVI 1440 x 1080
MP4/AVI 1280 x 720
MP4/AVI 640 x 480
Per Ask är din E-postadress OK som du skrev.Jag får E-posten tillbaka.
AVCHD formatet går att spela i VLC
eller i BS.player

men det formatet suger musten ur en gammal dators cpu och gpu
konvertera till MP4 eller MOV formatet
Aqvist
Jag fick ditt mail, men ingen fil
PerAsk , jag fick ett mail också, och en bilagefil
den hette
M4H01688.MP4 och fungerar utmärkt att öppna i VLC player, quicktime, & WMP.

jag testade i Vista och windows7 , utan problem
och skall testa den på en XP burk med sp2 instalerad.

Har nu testat i XP och den filmen går att köra i samma spelare för XP, med ett undantag att den är riktigt hackig i WMP.
och en varningstext att formatet MP4 inte kändes igen.

Filen är på 21Mb och har man inte riktigt med minne och utrymme på hårddisken , i datorn så
får nog en gammal XP burk jobba hårt.
Nu fungerar allt som det ska. VLC player var det program jag misslyckades att instalera tidigare,men ett nytt försök efter Göckes test av min filmsnutt som gick att öppna med VLC plaier lyckades jag ladda ner programmet. Göcke Per Ask Och alla andra som engagerade sig i problemet .
Aqvist, Lycka till nu med filmvisningarna, förmodar att du måste köpa större hårddisk till slut, det fick jag när jag gick över till digital filmning.

Har nu testat att köra din filmsnutt i Windows LiveMovie Maker och klipt ihop flera av dina efter varandra , och det fungerar det med , om du vill redigera i framtiden.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem