Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Juholts miss förlåtligt eller ej

Juholts miss förlåtligt eller ej

Ja som rubriken ,kan vi förlåta politikerna eller ska dessa människor vara som stelbenta robotar,alltså perfektionister i allt de tar sig för..? personligen tycker jag att det är mänskligt att fela..Vad tycker du? är det mänskligt att fela eller är det sparken and no pardon..??
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

and no pardon!!
Det beror väl på vad man gjort för fel.
Just när det gäller Juholt tycker jag att både han själv och personer i hans omgivning borde vetat vad som gällde.
Har vi likhet inför lagen i Sverige, jag betvivlar det?
Annons
Detta är en del av samhället!! Lika inför lagen? Knappast!!

" Sko sig själv,och skit i andra" Så tycks man resonera,inte minst i Göteborg!!
Likhet inför lagen är en skröna,det gäller bara konsumenter...Men frågeställningen är ju Är det mänskligt att fela eller är man en super människa bara för att man fått ett "uppdrag" av sina gelikar..Juholt är ju vad jag vet född i Sverige o av vanliga svenska föräldrar...Tror ingen av folket i riksdag o regering är födda på den perfekta planeten tellus...Utan rent ut sagt vanligt skitigt folk,som både blir för full ibland o glor på snygga brudar..Kort sagt VANLIGT FOLK..!!Så vill jag ha mina politiker..Alltså som folk överlag..För det mina kära vänner är Tanken med denna komplexa Regering o riksdagsbildningen som vi har i sverige idag..FOLKVALT..!!! riksdag komunförbund komunalråd osv osv..REPRESENTANTER FRÅN FOLKET!!! MED ALLT VAD DET KAN INNEBÄRA..!!!ELLER VILL VI HA EN SUPER CELL? dvs En enda familj som styr Sverige,Typ bernadotte..dvs kungahuset?NÄ folkligt,festligt o fullsatt..med allt vad det innebär..Det är det som byggt SVERIGE FÖR TUSAN!!!!!
Egentligen en mycket relevant frågeställning.
Jag tycker det är helt beroende på vem och vad den personen gör.

Själv har jag noll förtroende i just detta fallet.
Aspirerar man på att leda landet, MÅSTE man först o främst ha koll på sina egna affärer, innan man överhuvudtaget får "lägga sig i" andras.

Men som sagt.... alla har sin åsikt.

/Zap
Det är omöjligt att ALLTID göra rätt. Vi har alla fuskat någon gång i livet och vi har alla gjort misstag någon gång i livet och den som säger något annat tror jag inte på.
Sedan kan man alltid diskutera allvarligheten i dessa misstag men jag ser tex ingen skillnad på Juholts dubbla avdrag på en reseräkning än en Svensson som drar av för många km för körning till och från jobbet på sin deklaration.
Skillnaden mellan misstag och fusk/brott får polis och åklagare bedöma och är det brottsligt ska dom straffas precis som alla andra.

Jag är av den uppfattningen att skulle inte misstag tillåtas så fick vi aldrig någon att sitta på dessa poster. Gör man samma misstag två gånger är det en annan fråga.
Jag blir så fruktansvärt trött på dessa myglande och fifflande politiker. Se på Göteborgspolitikerna bara. När dom tror att ingen ska upptäcka deras fusk finns det ingen hejd på deras moraliska förfall. Jag vet fler fall av liknande karaktär. Politiker som har fuskat med adressen för att kunna få bidrag för boendet o dylika saker. Och varje gång så ser kollegerna mellan fingrarna, Varför?? Jo, de gör troligen likadant själva. Nej du Wacko, jag kräver nog av dom som ska leda ett land att dom är ärliga. Hur ska man annars kunna lita på dom. Det är nämligen inte herr Svensson som sitter där. Herr Svensson har inte så stora möjligheter att fuska och om han skulle kunna göra det så handlar det bara om småpengar. Nu pratar jag alltså om en vanlig hederlig knegare. Storfräsarna hamnar i en annan division. Nej jag tror att politikerna blir maktberusade och det finns ett talesätt som säger att mycket vill ha mer. Och det ligger nog en hel del i det.
babo43!

Jag säger inte att det är OK med fifflande politiker. Är det medvetna fiffel ska dom straffas.

Jag kan dock inte se att det ska vara skillnad på "svensson" och "politiker"
Varför ska just politiker vara så perfekta? Du accepterar att "svensson" gör ett misstag då och då eller är du trött på alla myglande och fifflande svenssons också?
Vad skiljer politikerna från resten av människorna i samhället?

Kan varken förlåta eller döma eftersom jag ej vet fakta. Jag har bara information från massmedia.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem