Onsdag 1 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Juholts miss förlåtligt eller ej

Juholts miss förlåtligt eller ej

Ja som rubriken ,kan vi förlåta politikerna eller ska dessa människor vara som stelbenta robotar,alltså perfektionister i allt de tar sig för..? personligen tycker jag att det är mänskligt att fela..Vad tycker du? är det mänskligt att fela eller är det sparken and no pardon..??
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Kålsuparna,gör ju bara som vanligt å de flesta undgår upptäckt,det finns sådana i alla grupper!
Media borde söka mera,knepigt de inte slår upp lika stort,med andra som i effterskott sagt sig använt,bostadsbidrag på liknande sätt..
Ja, jag anser att det är skillnad på Svensson och en politiker. Ställer du dig upp i offentlighetens ljus och säger dig vilja förändra samhället till det bättre då ska det inte finnas minsta tvekan om för vem du vill förändra samhället. Är det till ditt eget bättre eller.....??? Och du frågar vad som skiljer politikerna från resten av människorna i samhället?? Det räcker om du tittar på alla pensionsavtal, avgångsvederlag o dyl som en politiker har och som Svensson aldrig kommer i närheten av. Nej du Wacko, jag begär inga övermänniskor jag begär bara att dom kan skilja på rätt och fel. Det MÅSTE den som ska leda ett land kunna göra.
Har du inte själv funderat på att bli politiker när det är så bra med allting dom får, har, skaffar sig eller fifflar sig till?
Jag förstår inte att det inte finns fler människor som blir politiker när det är så oerhört förmånligt.... vi måste vara bra dumma allihopa.

Vad gäller att skilja på rätt och fel gäller det alla människor i min värld iaf. Jag ser ingen skillnad på vilken person eller vilket jobb det gäller.

Om jag ska komma tillbaks till trådskaparens fråga så för mig är det fortfarande mänskligt att göra misstag och det kan jag förlåta men är det brottsligt ska det bestraffas.
Annons
Jag har varit involverad i politiken men det räckte med en i familjen. Men snälla Wacko, jag har aldrig påstått att politiker myglar mer än andra. Men med dom förmåner och löner dom har så borde det inte behövas. Du angav som exempel tidigare Svenssons reseavdrag. Att han, om möjlighet finns, lägger på lite extra. Det tror jag säkert han att han gör om han kan, men det är sällan det fungerar för en vanlig inkomsttagare. Politikern däremot har redan generösa reseersättningar där dom får dra av varenda krona men lik förbaskat så myglas det. Dessutom tillkommer ett och annat krogbesök, resor och fester på skattebetalarnas bekostnad. Nej, jag hävdar fortfarande lika envist att jag kräver mer av en folkvald politiker än jag kräver av en vanlig medmänniska. Väljer jag att ta på mig den rollen då måste jag också veta vad som är rätt eller fel. Där har du kanske svaret på din fråga om varför inte fler blir politiker. Men om vi nu återgår till ursprungstråden så anser jag att misstag kan förlåtas men brott ska bestraffas. Det konstiga är bara att de som är valda att representera oss ofta har "dålig koll" på vilka regler som gäller.
Höga tjänstemän, General direktöreer, Verkställande Direktörer
och Politiker, de är alla "Fartblinda", "Mycket vill ha´ mer!"





En sak förvånar mig att 5 st. har enligt tidningarna begått samma " brått " men drevet har bara berört en person, kan det ha med partibehörighet att göra. Alla är förtrondevalda.

En liten fundering bara.
Partibehörighet, nej aldrig på tiden !
Jag bryr mig inte om om det är sossar eller borgare som begår dessa "övertramp" det är lika illa. Anledningen till att Juholt hamnade under luppen beror väl troligen på att han är ledare för Sveriges enskilt största parti, och dessutom nytillträdd sådan. Och det var ju faktiskt Aftonbladet som granskade och hade fetast rubriker. (Det kan väl inte ha undgått någon att AB är en sossetidning.)
En politiker ska inte behöva fibbla eftersom dom har en väl tilltagen lön´+ många andra förmåner. Men dom tycker tydligen inte själva att det är tillräckligt. Nej det är nog så att mycket vill ha mer.
Nu får några vakna till!! Är det inte dags att se till fakta!! Vad har Juholt fifflat?? Inget! Det fanns inga regler som gällde för sambos! Alltså kan han inte ha fifflat!
Jag tycker ni ska lägga mer krut på mediadrevet istället!!
Är det media som ska bestämma i samhället?
Är det media som ska avsätta partiordföranden i ett parti?
Är det media som ska bestämma vem som får stanna här i landet? etc etc
Var mediadrevet i Juholts fall berättigat? Var det rätt att ge sig på hans familj?
Eftersom han inte har gjort nåt fel så är väl svaret givet!
Det man kan och ska göra är att se över riksdagsmännens massa förmåner.
Dom har skapat förmåner som inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle.
Dom ska inte behandlas på något annat sätt än vi vanliga medborgare!
Det är väl ingen som har påstått att Juholt har fifflat. Men snälla loket55 har du inte missat att läsa färdigt. Visst finns det regler för sambos. Men Juholt hade tydligen inte förstått dom riktigt. Rätt eller fel??? Mona Sahlin tyckte ju inte heller att hon var en fifflare med tobleroneaffären.. Nej, naturligtvis var hon inte det. Men moderaterna som inte hade betalt TVlicenser då. Hur var det med dom. Dom var fifflare och valde att avgå. Naturligtvis var det rätt för alla vet ju att vi ska betala TVlicens. Men då undrar jag: Om du sitter i den positionen som ledande politiker är det inte då din förbannade skyldighet att ta reda på vilka regler som gäller. Inte tror jag att någon vanlig Svensson skulle kommit undan med den förklaringen att man inte kände till reglerna. Sen kan jag hålla med om att mediadrevet går hårt fram. Dom har en fruktansvärt stor makt som jag tycker går till överdrift. Politikernas löner och förmåner har jag kommenterat redan men jag håller med dig i det fallet också.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem