Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Pension

Pension

Få jag min pension ograverad nästa är, då blir jag förvånad.
Det verkar lite "marigt" i världen. Minst sagt.

Obama är illa ute om han har sådana kompisar.
Snacka om konkurser. Man "dånar".

[www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04112.jpg] ..
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Tycker det var en mycket bra artikel, många tycker vi pensionärer bara gnäller,

men hade alla andra gått samma väg som vi, så hade vi nog haft problem

liknande dem de har i Grekland.
aa!

Jag läste kommentarerna till artikel. Det var kloka herrar som uttalade sig.
En av dom hade alla fakta inom en timma. Ofattbart.

Bland annat denna kommentar:

"Då ska vi räkna in att minst fem av de länder vi har före oss har byggt pensionssystemen likt ett pyramidspel som vi vet inte kommer att hålla över tiden, tvärtemot det svenska systemet som anses vara det mest hållbara pensionssystemet över längre tid.

Dessa fem länder är Frankrike, Grekland, Italien, Portugal och Spanien. Samtliga dessa länder kommer inom 1-2 års tid tvingas att kraftigt revidera nivån på pensioner och i en del fall även pensionsåldern (likt Grekland och Frankrike redan gjort i ett första steg, men det kommer krävas ytterligare en höjning av pensionsåldern åtminstone för Grekland)."

Varför ska alla länder ge sig på pensionen?? Det finns väl andra att ta pengar ifrån!!!

Det är vi pensionärer som ska ta alla smälla!! Medan vinsterna går till privata vinstintresse!!

Snart blir det ett 5-te jobbskatteavdrag,och pensionärerna får betala. Tro mig!!
Annons
De flesta av de komentarern a är ju dravel min käre leiake .

Kloka herrar bara som du inbilar dig, inte lär du känna dem.hihi

Så du menar att pensionärer inte tappat, utlovade pensioner."L"

Du menar tydligen de har blivit bättre villkor, ja,ja lev lyckligt i den vanföreställningen du.

De lovade tillfäliga inskränkningar och lånade pengar ur pensionsfonder tillfäligt som snarast skulle återställas, vad blev det av det.
Och vad blev det av den utlovade skattesänkningen som utlovade till nästa år

den frös inne samtidigt som man lova övriga nya jobbskatte avdrag.
aa!

Pensionen kan aldrig bli för hög. Grundpensionen för ensamstående verkar
minimal. Men då träder tydligen bostadstillägget in.

Man får ett bidrag+ett bidrag till. Klarar man sig inte då så får man ett bidrag till.

Jag tycker det känns tryggt att leva som åldring i Sverige.
Hade jag bott i Grekland hade jag nog varit nervös just nu.

Men är man 72 år så är det snart kört i alla fall. Men man blir orolig, det
ingår i åldrande upplyser Google om på 32 miljoner sidor på 0.27 sekunder.

Google är duktiga. Kan inte dom ta hand om ekonomin i världen.
Då fick vi antagligen pensionen uträknad efter hur mycket vi vägde och hur
mycket energi vi förbrukar.

Ju närmare ICA, desto mindre pension.
Du menar tydligen de har blivit bättre villkor, ja,ja lev lyckligt i den vanföreställningen du leiake!

I övrigt googla på du! VÅR EGEN livslängden vet vi turligt nog inget OM.

Kört naturligtvis ingen undgår den rättvisan, var f_n å i vilken livsmedelsbutik man än handlar.

Borde ändock vara hyggliga rättvisa vilkor för pensionärer, å inte som nu vara utsatta för politiskt godtycke.
Gör som grekerna, utlys generalstrejk.
Hade samma kräftgång drabbat den arbetsföra delen av befolkningen, så var så

säker på att det hade varit generalstrejk för länge sedan.
De var ett jädra tjat om pension.
Om Ni haft mer framåtanda så hade ni inte behövt gnälla.
1964 började jag med på pensionsförsäkring som sexton åring och nu behöver jag inte bekymra mig. Nej jag var ingen högavlönad pajas då som jag är idag.
Tjänade 1984 som mest 255.000 netto dvs efter skatt, av dessa avsattes ca 45.000 i pensions sparande. Jag var hemma 21 dagar 1984 så det förklarar varför det blev så mycket netto.
Jo jag har både haft och har en familj försörja. Skilsmässorna var dyra liksom advokaterna.
Utbildning kostar och kräver IQ men genererar inga pengar direkt. Titta lite mer i backspegeln på vad Ni kunde gjort. Jag lånade varenda krona till mina utbildningar och har ätit mer makoroner än de flesta av Er som jobbade medan jag åt "sopor".
Alla kan inte vara högutbildade , alla såväl sophämtare som hjärnkirurger och nollor till politiker behövs i ett fungerande samhälle. Jag ser inte ner på någon.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem