Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Avancerade små barn

Avancerade små barn

Enligt artikeln så är 3 åringar ute på internet och surfar, tänk vad duktiga de är i den åldern numera, får väl hoppas det inte är på porrsidor


Väldigt duktiga små barn, undrar om de surfar på porrsidorna


Hälften av svenskarna facebookar

16 november 2011 kl 06:25, uppdaterad: 16 november 2011 kl 06:27

Internet kryper allt längre ner i åldrarna. Hälften av treåringarna är numera ute och surfar. Och halva svenska folket facebookar. Killar spelar mera spel och tjejer läser oftare bloggar.

Fildelningen fortsätter att växa, men ännu fler använder lagliga musiktjänster som Spotify. Var tredje nätanvändare lyssnar på Spotify, enligt en ny undersökning från stiftelsen .se som administrerar de svenska nätadresserna.


Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

3 åringar är väl med all säkerhet varken läs eller skrivkunniga, att säga att de surfar på nätet är väl en överdrift. De kanske har suttit vid en dator och en förälder har visat dem hur de ska göra, men att kalla det att de surfar, knappast.
läs detta [www.iis.se/docs/SOI2011.pdf ] ..

51 procent män och 49 procent kvinnor.
63 procent bor i stad och 37 procent på
landsbygden

Vuxenundersökning.
Svenskarna och Internet.
Intervjuundersökning av ett urval av
befolkningen från 16 –99 år.
(Antal intervjuade: 2537)

Föräldrarundersökning.
Tilläggsfrågor i vuxenundersökningen till
de föräldrar som har barn mellan 3-13 år, om
barnens användning av Internet.
(429 intervjuade föräldrar om 616 barn)


Ungdomsundersökning.
Intervjuundersökning av ungdomar mellan
12-15 år och deras föräldrar.
(134 ungdomar och 134 föräldrar)

Denna dokument kan man ju tolka som man själv vill, den bygger på telefonsamtal och 3-13 åringar svarar tydligen inte själva

Ungdomar mellan 12-15 år är det bara 134 st som blev intervjuade...

Annons
ja man kan få all statistik till att bli olika, frågan är varför och vem som styr upp den. och varför
Detta var ju klart dagens bästa:

"Vi ställer bara frågor om barn ner till tre år i undersökningen, vi har bedömt att det är nånstans där som gränsen går. Men jag har sett filmer på Youtube på barn som är under ett år som kan hantera en Ipad, säger Janne Elvelid, på projektledare för undersökningen."

http://goo.gl/2JFZB

Jag skrattar fortfarande hejdlöst åt den undersökningen, det säger ju allt om hur undersökningen går till

Jag såg aldrig hela utredningen så tack för den DedaPera

Faktum är att jag inte trodde på det, trodde det var en fel skrivning, men det verkar helt absurt att en 3 åring skulle kunna surfa, de når ju inte ens upp till tangentbordet utan hjälp
Utredningen pekar ju klart på annat än vad tidningarna försöker få oss att tro...

Själva undersökningen visar ju bara på just hur de personer, som var med i undersökningen, använder internet.

I fallet Ungdomar 12-15 år är ju bara 134 st intervjuade vilket är en mycket låg siffra att säkerställa statistiken på

Men enligt tidningsartikeln om just ***Men jag har sett filmer på Youtube på barn som är under ett år som kan hantera en Ipad*** så kan man ju säga att statistiskt så är det 100% av barn under ett år kan hantera en Ipad eftersom alla (1 st) som blev undersökta kan hantera Ipaden

Hej på er,,som sagt, andra tider nu men treåringar som "surfar",, njaeee. En annan sak här, av någon anledning får jag upp en fråga om jag vill aktivera en sak som heter ask.tol bar, en sådan som lägger sig längst upp på internetsidan. Konstiga är att det händer bara när man öppnar Ie9 sidan. Inte Google-crome till ex. Kan man avinstallera den och var hittar man den åtgärden i så fall. Har sökt på alla program i datorn men hittar inget sådant. Hälsn.
lagera, jag kan inget om sådant här, men kanske du kan finna ett svar här.

http://www.antispywareforum.se/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=3142
Ok north, ska kolla där , det är ju inget livshotande men dock liite irriterande att alltid få lov att sitta och stänga ner en sida man inte önskar. Vi får se hur det löser sig. Hej.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem