Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Köpa appar genom Google wallet

Köpa appar genom Google wallet

Hej på er!

Nu ska vi se om experterna på IS kan hjälpa mig med en sak.

Jag har en Samsung Galaxy S och jag har installerat en del appar i denna däribland en väderwidget som jag är väldigt nöjd med. För att få ut mer av denna så vill jag köpa fullversionen.

Så långt inga konstigheter men när jag öppnar widgeten i mobilen och ska köpa den så kommer Google Wallet upp och vill att jag ska...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Emans:

Haha, den var bra!

Jag vill tacka alla som varit engagerade och till stor hjälp i denna tråd.

Ett gott nytt år till er alla
Aldrig får man vara riktigt glad. Gick in på Swedbanks hemsida för att kolla av mitt konto. Då ser jag att appen är betald och det ska den ju vara MEN det finns dessutom ett uttag på 8.00Kr som jag inte finner nån förklaring till.

Hittade inte nånstans där det stod att köpet skulle medföra ytterligare kostnader.

Får väl försöka forska i detta för att få tag i Google är väl i stort sett omöjligt.

8.00Kr förlust kan man ju leva med men rätt ska vara rätt.
är det en valuta kostnad??
http://goo.gl/dpZlG
Annons
Ja du Göcke. Det är väl ingen omöjlighet men varför då inte skriva att denna kostnad tillkommer`

Är väl medveten om att man missar lätt nåt i alla dessa "Terms of Service och Privacy Policy" man har inte orken att gå igenom allt som står där.

Har nu Genom Google Wallet skickat ett mail till Android Does Co., Ltd som jag köpte appen av. Får se vad detta mailet leder till.
håller med att de har många födkrokar.

men det är ytterligare en anledning att vi som konsumenter inte skall köpa allt med hull och hår.

jag har handlat med visa/mastercard-kort i 20år via nätet/mail och har egentligen bara bra erfarenheter, men nu ser bankerna till att knyta ihop säcken för att skydda sig själva. och risken att man får extra avgifter är stora.

själv så har jag blivit skimad i utagsautomat i ett anat land. ej EUland, då fick jag 100% rätt och stöd, idag vete hålen om det skulle fungera.
Jag har fattat att det är Swedbank/Visa som är skyldig till extra kostnaden, de tar ju en avgift på 1,5% på köp/växling i utländsk valuta.

Android Does Co., Ltd / Google Wallet kan ju inte göra nåt åt att bankerna tar extra betalt för att köpa i utländsk valuta.
Hej igen!

Efter lite Googlande så hittade jag detta. Det är taget från Google support/Google Checkout

Reserverade belopp

Reserverade belopp förekommer mellan vårt och din banks faktureringssystem och säkerställer att kortet är giltigt och att det finns tillräckligt mycket pengar på ditt konto innan beställningen debiteras. Eftersom beställningen har annullerats leder det reserverade beloppet inte till någon debitering.

På kortutdraget kan det förekomma en transaktion på 1 USD från Google. Det är ett reserverat belopp mellan vårt faktureringssystem och banken som har utfärdat ditt kredit- eller betalkort. Du behöver med andra ord inte betala 1 USD extra.

Dessa belopp visas ofta som "reserverade" på konto- eller kreditkortsutdraget. Transaktionerna kan finnas kvar på kontot 1–14 arbetsdagar, beroende på den utfärdande banken. Tänk på att detta bara är ett reserverat belopp och inte en faktisk debitering.

Reserverade belopp kan finnas kvar på kontot från 24 timmar till 14 arbetsdagar, beroende på din bank. Kontakta banken om du vill bekräfta debiteringen för ditt Google-köp eller kontrollera status för det reserverade beloppet.

Dubbla avgifter

Det kan se ut som om du har debiterats två gånger för en beställning, men den väntande debiteringen på bankutdraget är i själva verket ett reserverat belopp. Reserverade belopp utgör den inledande kommunikationen mellan vårt och bankens faktureringssystem.

Det kan finnas flera reserverade belopp på kontot, men efter att auktoriseringen har slutförts genomförs bara ett av dem. När den slutgiltiga debiteringen har gjorts, bokförs debiteringen som slutförd på ditt konto. Google debiterar inte kontot förrän vi har fått en auktorisering från banken.

Delavgifter

Säljarna kan deldebitera din beställning om artiklarna i beställningen ska levereras separat eller om hela beställningen inte kan expedieras direkt. Detta kan leda till flera debiteringar på ditt kontoutdrag, men totalsumman kommer att vara mindre än eller lika med totalsumman för beställningen. Om du inte känner igen specifika poster på kontoutdraget ska du logga in på kontot och gå igenom alla debiteringar.
JonahHex , tack för den genomgången.
Ja, hittar man information så ska man väl dela med sig av den?
självklart, ha ett Gott Slut

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem