Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

vad betyder detta?

vad betyder detta?

jag undrar vad adsl betyder
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Inte alls humorlös och även om detta skulle vara menat som ett inbördes skämt mellan er som är här ofta och förmodligen känner varandra väl är det ändå ett öppet forum som vem som helst kan läsa.

Skadar inte med att ha detta i åtanke och en liten påminnelse om att det inte (ännu i alla fall) är ert eget lilla privata forum som vi andra (och jag) råkat ha nästlat mig in i
ja de e sant terese..ber hundra gånger om tusen kronor ...nä men allvarligt,,,de är som du säger,,,sorry,,var tanklöst av minion o av i alla fall mig som hakade på tråden. som svarade så näsigt...sorry...
Annons
Terese ,, uppfattade jag det så att du vill anmäla mig som moderator? eller frågade du?
Hej
Jag tycker enbart att du som moderator bör ställa dig ovanför "lumpna skämt" om handikapp och inte uppmuntra till dem, hur oskyldiga de än tycks vara.
Du ser Terese
budskapen läses olika
jag läste den som en akronymlek och den frustration som vi många känner, i just våran relation till datorer.

och det kanske beror på att jag inte känner igen mig i beskrivningen som någon av de barn jag jobbat med.
eller känner. som har denna diagnos.
Tycker det är bra att du säger ifrån.
Tack för den.
Det var inte meningen att vara en gnällspik men jag tycker att en påminnelse var på plats att detta är ett öppet forum där många olika människor finns och läser detta.

Tycker att alla ska känna att de kan ställa frågor "dumma" eller inte om det är så att man inte förstår.

Internetstart är en toppensida och jag tycker forumet har fungerat superbra och att kunskapen som finns här är enorm. Jag vill bara att den inte förstörs av spydiga, nervärderande inlägg utan att attityden som varit här bevaras, öppenhet, hjälpsamhet och respekt för varandra.
Jag tycker inlägget var ganska roligt.. Och jag förstår inte hur det kan uppfattas varken spydigt eller nedvärderande. Därimot om det finns någon person med ADHD eller DAMP som läser det skulle denna kunna uppfatta det som stötande. Men troligen inte eftersom den skulle se skämtet. Sen var det personlig ingreppet kom in förstår jag inte heller det var ju aldrig riktat mot en person. Och det ökar ju inte precis förståelsen för sjukdommen om det är tabu att tala om den. Det där skämtet gör bara att de som inte vet vad det är kanske blir nyfikna och tar reda på det.

Till och med personen som ställde frågan uppfatta det som ett skämt.
Jag har inte sagt att det var personligt angrepp, det stycket var kopierat från vilka regler som gäller på forumet.

Jag tycker att rent allmänt ska man tänka på vad man skriver här och vad man associerar till.

Tycker också självklart att man ska kunna diskutera sjukdomar och handikapp men det var inte det man gjorde här utan handikappet associerades till trög uppkoppling via ADSL

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem