Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Juholts vara eller ej.

Juholts vara eller ej.

Ja va tycker du? är det färdigt..eller är det storm i ett vattenglas...?
inte några politiska utsvävningar gällande ideologi eller så för då blir tråden raderad av mr eller Mr...så svara bara vad du tycker..sitta kvar eller EJ...God fortsättning alla is-startsidare...
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

om vi vänder tillbaka till Juholt
varför ???
skall han sluta
eller sitta kvar
håller era argument??
eller är det bara ren ilska och illvilja ??
eller ren önsketänkande.?
Juholt skall avgå därför att han inte vid ett enda tillfälle han kunnat sätta foten rätt i det politiska vakuumet som (S) befinner sig i sedan lång tid tillbaka.
Ylva Johansson sa det igår. Östros har sagt det innan dess. Inte ens Mona Sahlin ger Juholt sitt tveklösa stöd.

En ledare har åtminstone en klar bild över färdriktningen - över det väsentliga som skall hända under resan och hur man tar sig dit man vill. Juholt har inte presenterat ett dyft av detta. Inte på något vis.

Det största ansvaret att (S) valde Juholt är dock inte han själv utan den valberedning som såg till att han valdes. Men ansvaret att sitta kvar trots ett resultat som endast visar på rena lavinen i tilltron till sin partiledarposition och till (S) poltik har Juholt i högsta grad personligen ansvar för. Därför skall han avgå,
Topnotch , kan kanske vara så, men ingen nybliven partiledare har fått stå upp för så mycket skit.

möjligen är han en supeman om han får till en grupp som kan dra i samma riktning.

det vet vi ju inte än. allt handlar ju bara vad gubben Juholt inte tycks göra.

Annons
Problemet är att han aldrig får en chans, och har så många på högerkant i S som tycker, att dom borde hafft partiledarposten och uttyrcker så f_bannat mycke dummheter.

De borde stötta, å inte själpa,Juholt.

Avgång och nyval i detta läge hjälper förmodligen inte ett dyft.

De måste naturligtvis enas inom S internt, å inte i diskutera i offentliga medier hur detta skall lösas.
"aa"... Juholt har väl haft precis lika stora chanser som alla andra att uttrycka något vettigt. Han hade hela Sveriges öra när han tillträdde som partiledare och i månader väntade man på att karl´n skulle hävda ngt vettigt.
Istället presterade han precis tvärtom - listan över uttalanden som han strax efter har fått ta tillbaka pga brister och direkta felaktigheter saknar motstycke.

Det är vare sig illvilliga (S) politiker eller mediadrev som fått det dit det nu står utan Juholt själv, jämte en osedvanligt fantasilös (S) politik i fullständig avsaknad av stringens.
topnotch
visst har du rätt i mycke du säger, men han har inte fått changs att i lungn å ro, tillsammans med ledninggruppen utforma framtida politik.

Å illvilliga så de förslår är allt de partikompisar som utalar sig, räcker gott till att sätta honom på pottkanten.
Pressen är inte heller nådig,kötar ännu,om saker som var allmänt vedertagna å nyttjades av många.

Tror inte på nyval i vart fall!
Tror du det blir nyval?

"aa"... u har rätt när Du säger att "han har inte fått changs att i lungn å ro, tillsammans med ledninggruppen utforma framtida politik". Men det kan inte skyllas på andra än på (S) själva. Mer av det o mindre av tvivelaktiga uttalanden så hade det förmodligen sett annorlunda ut.

Och (S) kritiker uttalar sig inte bara i frustration över rådande situation ang Juholt utan över det sätt man fortf arbetar på. Med "öppen" idag åsyftas inte främst att tvätta sitt byk offentligt utan om en transparens i den demokratiska processen när man väljer ledare. Men återigen valde (S) ledning en metod som man borde insett var förlegad.

Nej. Jag tror inte på nyval så länge inte Juholt gör ingen ny drastisk groda av dignitet som fullständigt raderar ut möjligheterna att sitta kvar. Vinner (S) valet med Juholt? Nej! Om inte Lars Engqvist o folket runt honom som för tillfället håller på att snickra ihop en ny plan för (S) lyckas göra ett mirakel. Men det har hänt förr inom politiken.

Personligen skulle jag vilja se Mikael Dammberg & Veronica Palm få sina chanser i ett delat ledarskap och en helt ny, fräsch start för (S). Då skulle Reinfeldt o Anders Borg få ngt att bita i =)
Om dom inte förstår de regler som dom själva har skapat då kan man inte vara partiledare heller. Och att alltid skylla på att man inte fattar. Jag tror inte att våra politiker är så korkade. Hade det varit jag som hade fått felaktigt utbetalt bostadsstöd så hade FK bara sagt att det är min skyldighet att ta reda på vilka regler som gäller. Och sen hade jag krävts på återbetalning av pengarna. Jag förstår inte varför en politiker har så svårt att erkänna när dom har gjort fel. Det var orsaken till att jag vände Juholt ryggen.
Topnotch:

Krisen går djupare än Juholt!!

Naturligtvis borde det varit en öppen offentlig diskution, inom S innan valberedningen kom med förslag på partiledare å inte som nu i efterskott.

Valberedningen gjorde nog vad de kunnde med direktiv de fått och stötte å blötte personer mot varandra,hur och varför de kom till förslag på Juholt får vi nog alldrig reda på.

Men intärnt käbell skapad det,trttots att kongressen valde honom, istället borde de lagt starka förslag å drivit dem konsekvent, de kunde hade haft framgång med det, då regeringspartierna var illa ute med sitt å kriser inom tex. sjukvård m.m.

Du nämner starka duktiga såsom Mikael Dammberg & Veronica Palm , de skulle säkerligen varit bra ledare i S, var och en försig eller tillsammans? Finns även fler yngre som kunde förnyat i S.

Vilket är nödvändigt, i högsta grad

Varför har det blivit så på modet med delat ledarskap?

Hur som helst Juholt sitter nog kvar tills 2014,även om starka krafter jobbar för petning så snabbt som möjligt.
För min del kvittar det hur det går..poletik är smutsigt å rävspel.


babo43:
Förstår så väl din frustation, men vad Juhol gjorde visade sig vara i sin ordning och praktiserades av folk i övriga partier åxå.

Politiker är sååååååå eniga oavsett partitillhörighet när det gäller skaffa sig förmåner och lönehöjingar långt större än vad som vanliga knegare får."L"

.

håll er till vad ni själva anser , det externa får ni läsa själva eller komentera på deras egna forum.
och inget inklistrat av vad andra har skrivit.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem