Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

avrättningsfråga till Göcke

avrättningsfråga till Göcke

Är det lämligt att lägga in länk till en filmad gruppavrättning i ett land med styrande muslimer?!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Hallå människor - vakna!

Dödsstraff finns i flera delar av världen!

Det här hittade jag på amnestys sida:
http://web.amnesty.org/pages/deathpenalty-index-eng

"In 2004, 97 per cent of all known executions took place in China, Iran, Viet Nam and the USA. In China, limited and incomplete records available to Amnesty International at the end of the year indicated that at least 3,400 people were executed, but the true figure was believed to be much higher. In March 2004 a delegate at the National People's Congress said that "nearly 10,000" people are executed per year in China. Iran executed at least 159 people, and Viet Nam at least 64. There were 59 executions in the USA, down from 65 in 2003".

****
"Eight countries since 1990 are known to have executed prisoners who were under 18 years old at the time of the crime - China, the Democratic Republic of the Congo, Iran, Nigeria, Pakistan, Saudi Arabia, the USA and Yemen. China, Pakistan and Yemen have raised the minimum age to 18 in law, and Iran is reportedly in the process of doing so. The USA executed more child offenders than any other country (19 between 1990 and 2003)".
****

Hej någon,

Jag tycker det är oansvarigt av dig att lägga upp en länk till en film som visar en avrättning även fast du inte fått svar på din fråga från mig. InternetStart besöks också av barn som jag verkligen inte vill ska behöva bli försedda med sådant innehåll från min hemsida.

Om du vill propagera för det vidare tycker jag det borde finnas mer passande hemsidor för detta. Jag rekommenderar dig att kika på amnestys, FNs och liknande hjälporganisationers hemsidor så borde de kunna hjälpa dig.

Vänligen respekta det.

Mvh Daniel
Hej Daniel,

Hur vågar du kalla mig oansvarig?!
Jag tyckte att det var ok att lägga upp en länk till denna film i samband med diskussionen under ämnet "Dödsstraff". Jag tycker att det var tecken på ansvarstagande att nästan avbryta disskussionen där och fråga separat under "frågor rörande internetstart" om lämpligheten för just denna film.

Jag tycker att det är otacksamt av dig att kalla mig oansvarig!

Jag visste inte att sidan är avsedd för att också barn ska besöka den. Det tycker jag är fel! Nu tycker jag att det är verkligen oansvarigt av dig att lämna en diskussionssajt som används både av vuxna och barn, helt utan tillsyn i mer än 3 dagar.

Propagera vidare?!
Man använder sig av referenser i diskussioner.

Jag ber också ni andra skriver vem av oss ni tycker var oansvarig.

Jag tog illa upp Daniel!!
Annons
Hej någon, det jag anmärkte på var den avrättningsfilm som du la in en länk till, vilket jag tycker är mkt olämpligt innehåll att visa upp på InternetStart. Olämpligt kanske är ett bättre ord än oansvarigt, det beror på hur man tolkar det så jag ber om ursäkt för min otydlighet. Men jag hoppas att du kan förstå och förhoppningsvis enas med mig om att gemensamt hjälpas åt att se att forumet hålls lämpligt för alla. Det skulle jag uppskatta.

Jag hoppas också att du kan förstå att jag inte hinner gå igenom allt innehåll som publiceras. Det har alltid fungerat mycket bra här i forumet där alla varit hjälpsamma och tagit hand om innehållet, vilket jag tackar er alla för.
Daniel:

Sams igen!

Mänskligheten går bättre fram om alla är sams med varandra.

Tycker fortfarande med all respekt att moderatorer måste ha tillsyn här åtminstone flera gånger om dagen för att hålla bättre kvalitè! Det här skulle aldrig inträffa om jag fick svar på min fråga i god tid. Tänk om länken ledde till en porrsida med grovt innehåll!
Det är oansvarigt av vuxna att låta barn helt ensam och utan tillsyn surfa fritt på internet. Mitt barn får inte göra det. Det är som att låta ett barn klara sig själv helt ensam på Stockholms gator. Du kan inte vara vuxen för alla barn och ta ensam ansvaret för vilken uppfattning de ska ha av det de ser och läser!

Lämpligheten för länken:
Den fick stå kvar om jag fick bestämmma. Värre scener än så visas oavbrutet i tv och biografer. Det du har gjort är även en "POLITISKCENSUR"!

Men låt vara vänner igen!

MVH/någon




Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem