Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt bredband gratis

Mobilt bredband gratis

..men med lite reklam. 500:- i engångsavgift sedan kan man surfa i Telia:s
nät gratis resten av livet, eller tills dom gör konkurs,beroende på vilket som kommer först.

Måste vara en bra grej för dom som flyttar på sig ofta i sommarstugor och
husvagnar.

Någon på IS som har hunnit prova detta Joors Mobila bredband.

http://tinyurl.com/dyaoe8k
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3 Nästa »

***
Hur mycket är 2 GB?
Utöver normal daglig surfning kan du till exempel titta på youtube i 9 timmar, SVT Play i 4-5 timmar eller ladda ner omkring 700 mp3-låtar i standardkvalitet.

***
Joors Mobila Bredband

Du betalar en engångkostnad på 499 kr. Det är det enda du behöver betala!

För det får du tillgång till 2GB varje månad och uppkopplingshastighet upp till 10 Mbit/s. Om du skulle använda upp dina 2GB, kan du fortfarande surfa och läsa mail, men med en lägre uppkopplingshastighet.

***
Hur tar jag emot reklam, och hur ofta?
Du som medlem kan få reklam på fem sätt: startsida som kampanjsida, startsida som video, alerts, erbjudanden genom Joors programvara i surfplattor och bärbara datorer samt via SMS/MMS på mobiltelefoner. Reklamen visas i begränsad mängd och omfattning.

***
Nilho!

Du har förstått att du betalar 499:- allt som allt för Joors erbjudande.
Telia:s mobila bredband kostar ju alltefter som tiden lider. Ett dygn kostar 39:-
när din halvårssurf tar slut. Det måste vara en guldgruva för dom, men inte
för dig och mig.

Personligen tror jag inte att Joors klarar sina åtaganden. Det låter för bra.
Troligen har dom skrivit ett kontrakt med Telia på en fast summa/år. Att sälja
reklamplatser är nog inte så lätt. Det är många om budet.

Jag tycker erbjudandet verkar bra för mina behov. Jag kan inte förlora mer än 500:-
om det går snett. Makaroner och Falukorv är gott även på lördag söndag.
Medges; Jag vet inget om Joors mer än vad alerta medlemmar här på IS forum har skrivit om bolaget. Erbjudandet är lockande och väl värt att pröva och kostnaden närmast försumbar. Alltså, ett kanonerbjudande för den som saknar mobilt bredband och vill ha en väg ut på nätet , om inte annat så i reserv.

Vad jag förstår så är Joors ett tjänstebolag som saknar teknisk utrustning med master etc och egen licens att sända bredband. Man lånar/hyr i stället master och nödvändig utrustning av Telia.

Enligt en uppgift lovar Joors upp till 10 Mbit/s, dvs betydligt mer än vad Telia ger i sina "lågpris kont.kort/abonnemang" som ger max 6 Mbit/s. Med andra ord; Telia måste ha sålt smöret och tappat pengarna.
Annons
Kunde BIP klara av att ge gratis internet mot att man tittade på reklam (om än några år bara) så ska väl Joors klara av det ett tag också tycker man. Hörde att man kan klicka ner/bort reklamen på Joors, men kan inte bekräfta att det är så.
Kommer ihåg när familjen första gången kopplade upp sig mot internet (BIP.) Hela familjen samlad framför vår gamla begagnade stationära IBM, rena julafton!
Det var tider det.
Swedroid gjorde ett kort litet test för den intresserade.

http://goo.gl/6TFM4
Jag blev nyfiken på detta och satte upp mig på lista för att få en "invite"
det kom en sådan dagen efter, jag funderade ett tag och slog sedan till och köpte ett sim-kort, det kom 2 dagar därpå (snabb service).
Jag stoppade i sim-kortet i surfplattan och hämtade hem joors-programmet medans jag körde på det trådlösa och växlade till mobilt sedan.
Jag måste erkänna att jag var lite tveksam till det hela innan, men jag vände totalt det fungerar klockrent och täckningen är det inget fel på dom kör i telias nät.
Reklamen trodde jag skulle vara störig men jag har fått upp en snabbis om hamburgare det är allt på ca 3 timmar surf än så länge.
Om det skulle rulla på så här i framtiden så tycker jag att det var värt den 5-hundring som sim-kortet kostade.
JB!

Det var trevlig feedback på mitt tips. Själv har jag inte provat. Väntade på att du
eller någon annan skulle göra det.

Tyckte det lät för bra 500:- allt i ett och fri surf i åratal. Nu gäller det att dom får
in annonsörer så det täcker deras kostnader. Tvivlar på detta, så bli inte besviken
om dom "konkar". Men 500:- är ju inte hela världen. Det spelar ju folk bort på
en lördag på V75.
Jag fick inbjudan men för 500:- får man bara simkortet sen får man köpa till USB-modemet om man skulle använda den i vanlig dator, c.a 500 kr till...

Vidare när man skulle fylla i sina personliga uppgifter så framkom det även att Joors förbehåller sig rätten att lämna ut vissa uppgifter (mina privata) till annonsörerna och där blev det stopp från min sida i alla fall. Jag la hela denna "gratisprojektet" åt sidan trots att jag nu fick ett annat billigare erbjudande från Joors:

"Hej!

För ett tag sen fick du en inbjudan/invite till Joors – mobilt bredband för 0:- per månad. Vi har noterat att du inte har registrerat dig eller köpt Joors mobila bredband och vill därför skicka ett riktigt bra sommar-erbjudande till dig.

Klicka på länken längst ner i mailet för att ta del av erbjudandet.

Passa på - tillfälligt erbjudande!

SIM-kort från Joors + Huawei USB-modem (E173).

Allt du behöver för att kunna surfa med Joors på din dator!

För endast 599 kr exkl. frakt.

Erbjudandet gäller till och med 31 maj 2012 eller så långt lagret räcker."



Nu blev ju summan ännu lägre från c.a 1000:- för paketet till 599:-
men jag tror jag avstår för mina personliga uppgifter vill jag inte lämna ut så de kan cirkulera runt bland olika annonsörer.


DedaPera
Du behöver ju inte köpa deras USB-modem det fungera med andra märken.
Du vill inte lämna ut uppgifter om dig......det jag lämna ut var samma saker som står i vilken telefonkatalog som helst + personnummer, det senare brukar man få lämna ut vid handel på internet och det övriga är ju inge hemliga saker.
Ja just det att dom förbehåller sig rätten att föra mitt namn adress och personnummer vidare om jag godkänner avtalet, till bl.a olika annonsörer

Sen om jag vill surfa på datorn så måste jag klart ha ett USB-modem utöver simkortet som kostar 500:-

Allmänna vilkor:
http://www.joors.com/download/terms.pdf

under 10. BEHANDLING AV PERSON UPPGIFTER

.....
Personuppgifter som lämnas till Joors eller dess
samarbetspartner eller som registreras i samband med
tecknandet av Medlemskapet eller i övrigt inom
ramen för avtalsförhållandet kommer att behandlas
i datasystem av Joors.
.....

Personuppgifterna kan utlämnas till och
behandlas av företag och organisationer med
vilka Joors samarbetar.
......

o.s.v.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem