Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt bredband gratis

Mobilt bredband gratis

..men med lite reklam. 500:- i engångsavgift sedan kan man surfa i Telia:s
nät gratis resten av livet, eller tills dom gör konkurs,beroende på vilket som kommer först.

Måste vara en bra grej för dom som flyttar på sig ofta i sommarstugor och
husvagnar.

Någon på IS som har hunnit prova detta Joors Mobila bredband.

http://tinyurl.com/dyaoe8k
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

DedaPera
Javisst måste man ha ett USB-modem till en dator men man kan skaffa ett billigare menar jag.
Det är inte direkt frågan om modemet utan villkoren att de kan bolla med personuppgift som det behagar dem enligt punkt 10 i deras villkor

http://www.joors.com/download/terms.pdf

Jag går då inte med på dessa villkor och därmed avstår detta "gratis" bredband
och betalar hellre en fast avgift mot att behålla min personliga integritet så lång som möjligt.



Genom att jag är kund till ett dotterbolag till Swedbank som heter EnterCard som
i sin tur ger ut ett kreditkort som heter Re:member så fick jag ett erbjudande från
Joors på Simkort+modem för 499:-.

Att få tillgång till Telia:s nät för 500:- är verkligen förmånligt om man orkar med
lite reklam.

När nu JB vedimerar att det fungerar helt perfekt så om behov finns så verkar det
bra. Nu har jag Comviq för 29:-/dagen i nödfall. Det måste vara en guldgruva för dom men inte för mig.
Annons
Det värkar vara lite hittan och dattan med deras erbjudanden, bara för att jag inte ville registrera mig efter inbjudan så fick jag ett nytt erbjudandet för 599:- för simkort + modemet.

Lite reklam kan man kanske stå ut med men inte vetskapen om att de kommer att lämna ut mina personuppgifter till andra om jag nu blir medlem och antar det senaste erbjudandet... så nej tack.

Jag reggade mig i Torsdags och fick hem modem+simkort i går, allt verkar funka utan problem, reklamen är inte störande direkt och bara att klicka bort när den dyker upp.

Vill testa joors främst med anledning av att Telia tar 399 kr/vecka som jag köper
när jag är i min sommarstuga ca 5/6 veckor/år, och nu förmodligen ännu flera veckor när jag numera är pensionär, och tillika fattig..

När jag reggade mig använde jag en "skräpmailadress" dit får dom skicka hur mycket dom vill, och mobilnummer kan jag byta om jag vill.

Så hoppas att det funkar som det gör nu så blir jag nöjd iaf. Håller
Måste rätta mig själv, telia kostar 399kr/månad Var nog lite trött i morse.
Jag skulle vilja tacka Joors för en surfsommar som varit gratis och problemfri på IT-planet alltså, det har fungerat kanon med uppkopplingen....
vädermässigt har det inte blivit mycket till surfsommar men det är inte Joors fel...
Hoppas att det fortsätter att fungera klockrent.

Jag kan nämna att jag fick en del invites att dela ut och som tack blev det ett par Urbanears Bagis In-ear-konstruktion värd 250kr
Hej
Är det några fler som har nyligen testat Joors? Jag har en iPad men vad jag vet så har stöder inte joors iOS. Men när jag läser hos dom så söker dom betatestare. Någon betatestare här som kan delge erfarenheter?


Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem