Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tinnitus

Tinnitus

Finns det något botemedel mot tinnitus? Det är irriterande med detta
"vrålande" i örat.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Jag har en lätt tinnitus som jag fick när jag knäckte till nacken när jag trilla av pinn.

Yttrar sig om en hög vinande ton, speciellt på mornarna är det värst.

Värme, masage och röra (vrida) på huvet brukar hjälpa. Även tugga tuggummi hjälper.

Jag har inga större problem och har vant mig. Om jag hade stora problem med den typ av skada som jag har så skulle jag nog gå till en kiropraktiker.
Jag har oxå ett ständigt tjutande i öronen har märkt att det ökar vid stress t.ex. jobbar som undersköterska och har nyligen varit på en kurs om medicinhantering där jag fick veta att växten Ginko Biloba ska ha lindrande verkan på just tinnitus, det ska finnas något som heter GinkoYo på hälsobutik antar jag.

Har letat på vanliga livsmedelsbutiker men inte hittat det, ibland är det riktigt jobbigt med tinnitusen speciellt när det låter som ett T-bane tåg som bromsar in. Jag har läst rätt mycket om detta och man har ju ofta fått höra "Har du lyssnat på för hög musik i lurar?"

Man kan få det av muskelspänningar runt nacke, om man har problem med tänderna och så mycket mera.
Kanske forskarna är på väg att kunna bota tinnitus.

http://www.aftonbladet.se/halsa/article12490680.ab

Har själv detta elände och att inte stressa och syssla med något som engagerar gör livet lättare.

//Buffelimport
Annons
Mop!

Jag sitter i samma båt som Du, men här är jag döv i högra öra ( fick mässling
som 2-åring) Min tinnitus har jag i mitt hörande öra. Det kan beror på att jag
i arbetslivet haft ett bullrigt arbete som pappersskärare på ett bokbinderi.
Använde nog hörselskydd, men det slarvades, när det blev för svettigt.
Temperaturen kunde bli över 30 grader i hallen.Just nu hörs det ett vinande
i örat.
Tack och lov att man är pensionär, man behöver inte höra allt skit som hörs
Ha det så bra!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem