Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Händelser man minns

Händelser man minns

Ja typ när tv kom,radio,glass,köttbullar,första bilarna i Sverige,första snöskotrarna, första osv..Vore fantastiskt roligt å få höra från de som minns hur det var..,känslor osv...gräddtårtan,vallenbergarna osv..hoppas ni som minns kan dela lite av era fantastiska upplevelser till oss som inte vart me då så att säga. å övriga anekdoter,..vore fantastisk läsning för de yngr,..typ första desoton ,,osv..)
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

alltså det vore fantastiskt roligt o läsa om..
jag har en hemsk, jumpade på isflak som grabb,missade naturligtvis efter ett tag,,såg bara is ovanförmig i ett kristallklart vatten,,kattsimmade uppåt, hadde tur o kom i mellan isflak o kompisarna stog där o drog upp mig...nära döden upplevelse..
...låg på badbryggan och solade med en kompis. I vattnet låg en tunnhårig gubbe
och flöt med huvudet strax under vattenytan.

Jag frågade kompisen hur länge man kan hålla andan under vattnet.
- Någon minut tror jag!
- Den gubben har legat och flutit i fem minuter.
- Då är han nog död.
- Tror du det?
- Hjälp! En död gubbe.

Denna episod inträffade för 60 år sedan. I en tidningsartikel stod det att gubben
hade cyklat långt för sitt sista dopp och fick hjärtinfakt. Typ 4 mil i onödan.

Nu kan ni fylla på med ytterligare minnen................
Annons
Oj, det har varit mycket, men det jag minns bäst är nog när jag och två kompisar dök på ett förlist fartyg i Öresund.

Den låg med ena sidan precis över vattenytan mitt ute i sundet. Vi hade tagit oss dit med min lille båt med utombordare.

Vi hade en lyckad dykning och fångade en hel del fisk, men när vi kom upp efter en halvtimme såg vi att båten hade slitit sig, och var på god väg i den friska vinden till Danmark.

Detta var vid fyra på eftermiddagen, och att simma till land var inte till att tänka på, så vi lyckades ta oss upp på vraket. Någon möjlighet att kontakta anhöriga hade vi inte, så det var bara till att huttrande sitta och vänta på att någon skulle få syn på oss.

Det blev en lång väntan och inte förrän vid 4 tiden nästa dag dök en kustbevakningsbåt upp, de hade fått larm från en av våra anhöriga, och befann sig då utanför Halmstad.

Glömmer aldrig den skräck vi kände och den otroliga upplösningen, absolut ingenting att rekommendera.

Inte heller roligt att i dagstidningens nyheter få läsa under rubriken "Dumdristig trio på drift i sundet
Glömmer aldrig min första cadillac,1965 vit me vit cab,,första rundan på stan så ,pang boom så var hela bilen full i tjejjer.. he he he...fantastiskt... vart måånga turer innan den såldes...
....... man skall alltid förtöja sin båt som om det skall bli storm om 5 minuter.

Det har du nog gjort efter det missödet. Man skall alltid ha flytväst, men det är ju svårt om man skall dyka ner i djupet. Du säger fiska. Körde ni med harpungevär
på makrill.

....... här min första "raggincar". Det varade inte länge för mina föräldrar tyckte
inte om min nya livsstil, så jag övergick till vit skjorta och slips och en begagnad
mercedes. Tror jag. Jag handlade med begagnade bilar tidigt i mitt liv.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04206.png
Ångrade mej!
Joanna!

Det var synd att du ångrade dig.

Ett yngre par biktade sig för prästen.

-Vi låg i samma säng på mitt rum. Är det synd.
- Det är ingen synd.
- Jag smekte henne på låret.
- Det är ingen synd!
- Sedan öppnade plötsligt hennes morsa dörren.
- Det var synd, sa prästen.

Joanna,neeej..skriv bara om den om du inte vill bli igenkänd..kan vara både glatt o sorgligt i denna tråd...kom igen,kan även funka som lite terapeutiskt... så kom igen,här är du/ni annonyma i era upplevelser....Må bäst de e ju de de handlar om...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem