Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Händelser man minns

Händelser man minns

Ja typ när tv kom,radio,glass,köttbullar,första bilarna i Sverige,första snöskotrarna, första osv..Vore fantastiskt roligt å få höra från de som minns hur det var..,känslor osv...gräddtårtan,vallenbergarna osv..hoppas ni som minns kan dela lite av era fantastiska upplevelser till oss som inte vart me då så att säga. å övriga anekdoter,..vore fantastisk läsning för de yngr,..typ första desoton ,,osv..)
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Jag fick min första dator 1996, en stor öppning mot världen visade det sig vara.

1998 började jag bli nyfiken på min släkt i USA, och sökte med ett ganska snabbt resultat mina 3 kusiner i USA. Vi började efter en kort tid att mail växla, något vi fortfarande gör nästan dagligen, och allra mest med min kusin Eva.

Jag har alltid haft det jobbigt ekonomiskt, men 1999 hade jag sparat ihop till min första resa till California. Det blev en helt underbar resa, jag bodde hos Eva och hon hade gjort upp ett fantastiskt program för mina fyra veckor, varav det allra mest fantastiska Var Las Vegas och Universal Studios i LA.

Las Vegas har det sedan blivit vid alla mina 6 besök, men dessutom en 10 dagars kryssning till Mexico, och en två veckors kryssning till Hawaii, helt underbart att uppleva hur de rika tillbringar sin lediga tid, och amerikanare är ett underbart folk att umgås, man blir stort sett vänner bara genom att hälsa på dem.

Resorna har jag alltid betalt själv, men resten har nämnda kusin stått för, inklusive fickpengar när vi varit ute o rest. Normalt sett skulle det kännas fel att låta sig bli bjuden på allt detta, men hon har försäkrat mig om att hon har så bra ekonomi så hon kan göra precis vad hon vill så länge hon lever, och ändå lämna ett bra arv till sina barn.

Allt detta fantastiska tack vare Internet, jag hade ingen kontakt med dem 30 år innan, och nu skall jag dit igen 2013
Jag minns när min pappa ropade in mej klockan 18.00 när jag var liten.

Det var inte uppskattat.

Vi lekte indianer och vita i små tält i parken och det var väldigt spännande.

Vi hade lite snuskiga saker för oss också.

Vem är kille och vem är tjej.
Fantastiska berättelser--Hoppas ni har fler...o Lycka till North
Annons
Man har många minnen från krigstiden, bombardemang, överflygning av 400
ryska flygplan på väg till Helsingfors. Fönsterrutorna skallrade av flygplansbullret.

Det mest traumatiska minnet var sommaren 1943 när morfar skulle ro oss, morsan och mig över viken, när en tysk jagare passerade i full fart, drivande
opp minst en 3 meters tsunami-våg. En remmares förankring blottades i vågorna
och roddbåten kastades runt som ett nötskal. Tack vare morfar var en erfaren fiskare,klarade vi pärsen med livet i behåll.



Jasså du också!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem