Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hockey VM 2012

Hockey VM 2012

I dag är det Norges Nationaldag! Så ska dom fira det med vinst över Ryssland??

Nu är det upp till bevis för Tre Kronor!! Målen ramlar ju in,men hur är det med försvaret?? Håller det?? Tveksamt!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Vad jag inte förstår är varför tränaren får bära hundhuvudet efter en förlust. Han kan inte göra mer än att be sina adeptrar att gå ut å ge järnet. Gör dom inte det så är det väl inte tränarens fel. En annan sak är stolpe in eller ut. Det är många gånger turen som avgör.
Jag hänger upp mig lite på jornalistiken i dessa sammanhang. Det sparakas tränare hit å dit. Vilka vibbar ger det? En spark är en spark. Jag frågar mig om ordet avsked är fult att använda för jornalister.
Nu är det så att Mårts inte satsat på att Sverige ska vara ett mycket bra defensivt lag. Se på Tjeckien, de spelar till 100 procent efter skolboken. Jag minns när Sverige slog Kanada i några finaler för flera år sedan. Då spelade Sverige mycket bra defensivt och då vinner man också de ädlaste medaljerna. Jag tycker trots allt att Mårts ska avgå. Kom ihåg att Sverige förlorade 6 raka matcher före VM, bland annat mot Tjeckien, och nu förlorade vi mot både Ryssland och Tjeckien. Det duger inte när ett "normalt" Sverige tillhör de tre bästa nationerna i världen tillsammans med Kanada och Ryssland.

Johan
allaboard70

Att Mårts skulle köra en linje med ickeförsvar kan du glömma. Att Sverige inte presterade före eller i VM beror nog mest på spelarna, deras attityd och inställning(kanske uppsättning av spelare?). Bättre analytisk och kunnig coach får du leta efter, men självklart har han en stor skuld i hur det blev. Men vi måste sluta skrika efter coachens avgång så fort spelarna underpresterar. Men något riktigt svar kommer vi inte få, detta är en hel vetenskap.
Men nu håller jag tummarna för de finska lejonen i eftermiddag, de har stor chans att fixa detta.
Annons
allaboard70

En helt annan sak, kollade din hemsida. Snacka om att vi har mycket gemensamt när det gäller musik. Kul att du har så skön musiksmak.
Suck! nu ska Finland försvara den nordiska äran, men Putins gossar tar till
fula knep. Tror inte att lejonen klarar sig mot den ryska örnen, det behövs
mycket stöd från de svenska hockeyfansen.
Jag tycker detta är en bra analys av misslyckandet, fel att skylla på Mårts.

http://www.svd.se/sport/vi-lider-av-overtro-pa-nhl-spelarna_72110
95.svd
Det är för lite go,i det svenska laget! Hemmarena trots allt. Hade det varit i kanada så hade nog inte kanada åkt ur,dom hade nog vunnit VM!

Men å andra sidan så kan man fråga sig om alla dessa nhl-proffs kan skapa ett "lag" på så kort tid?

Komma från kanada och usa och börja spela i ett svenskt ihopsatt lag,och ska prestera på så kort tid?

Det fodra nog lite träning i ett fullgott lag innan det funkar fullt ut?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem